Grote rebranding voor Atos Origin en Atos Consulting
ICT dienstverlener Atos Origin heeft op een grote wereldwijde rebranding doorgevoerd. Het Franse adviesbureau heeft 'Origin' geschrapt uit het bedrijfsnaam en gaat verder als Atos. Daarnaast is een nieuw bedrijfslogo in gebruik genomen, zowel voor Atos als Atos Consulting. De bekende Atos vis - 'Think of the Big Fish' - is verwijderd van het logo.
Thierry Breton, de CEO van Atos, onthulde de nieuwe naam en het merk tijdens de Buitengewone Algemene Vergadering op het hoofdkantoor in Bezons plaatsvond (in verband met de overname van Siemens IT Solutions and Services). In verschillende media heeft Atos een tombstone geplaatst om klanten en overige stakeholders te informeren.
Bekijk het nieuwe logo hier - bedrijfsprofiel van Atos Consulting.
Branding in lijn met nieuwe kernwaarden
Het nieuwe merk is erop gericht de marktpositie te versterken en de nieuwe kernwaarden - transparantie, betrouwbaarheid, operational excellence, innovatie en duurzaam ondernemen - tot uitdrukking te brengen.
"Het merk combineert de erfenis van Atos Origin en Siemens IT Solutions and Services. Het vertegenwoordigt de visie van het bedrijf om de fundamenten te leggen voor het Bedrijf van de Toekomst waar mensen, technologie en business samenwerken als katalysator van vooruitgang. Het symboliseert daarnaast het streven naar duurzame vooruitgang en de ambitie een betrouwbare partner voor klanten te zijn en de beste werkgever voor business technologists" aldus het persbericht van Atos.