Magnus tool helpt retailers met omnichannel strategie

23 december 2014 Consultancy.nl

E-commerce neemt de offline winkel steeds sneller over. Willen retailers kunnen meekomen met de huidige ontwikkelingen, dan is het zaak dat zij investeren in e-commerce. Magnus speelt hierop in met de Omnichannel Integration Layer, een tool waarmee zij retailers helpen bij het optimaliseren van hun e-commerce processen. Nander Stam, managing consultant bij Magnus, legt in een video uit hoe de Omnichannel Integration Layer (OIL) retailers ondersteunt bij het inzetten van een effectieve omnichannel strategie, die vandaag de dag onmisbaar lijkt.

E-commerce neemt vlucht
Online aankopen doen wordt anno 2014 alsmaar populairder – In 2020 zal naar verwachting zo’n 50% van consumenten hun aankopen online doen. De consument van nu heeft namelijk hogere eisen, minder tijd, wil de beste prijs en wil bestellingen doen vanuit de luie stoel, wanneer het hen uitkomt. Als gevolg van deze trends nam de concurrentie voor traditionele retailers de afgelopen jaren enorm toe – naast bestaande spelers als eBay en Zalando werd bijvoorbeeld recentelijk Amazon.nl gelanceerd.

Magnus tool helpt retailers met omnichannel strategie

Met deze groeiende trend wordt ook het begrip omnichannel steeds belangrijker – een aanpak waarbij de online- en fysieke kanalen efficiënt worden geïntegreerd. Een succesvol voorbeeld van zo’n aanpak liet Eurogroup Consulting medio 2014 zien tijdens de implementatie van een omnichannel strategie bij Run2Day. Eurogroup Consulting en Magnus trekken veel samen op bij e-commerce en omnichannel projecten. Daarnaast zijn beide consultancybureaus nauw betrokken bij Shopping2020, een grootschalig programma dat onderzoek doet naar het koopgedrag van consumenten richting 2020. Axel Groothuis van Eurogroup is samen met Marktplaats Zakelijk voorzitter van de expertgroep Handelsplatformen, André Damsteegt van Magnus is voorzitter van de expertgroep Omnichannel Architectuur.

Omnichannel Integration Layer
Nander Stam, managing consultant bij Magnus: “E-commerce is al een tijd een opkomende markt, maar heeft nog niet al zijn mogelijkheden ontplooid. Veel retailers hebben inmiddels een webshop, maar om werkelijk verschil te maken en onderscheidend te zijn als e-retailer dien je snel te leveren, je voorraadbeheer goed op orde te hebben en de fysieke winkel goed te integreren met de webshop.”

Nander Stam, Magnus

Om retailers te helpen met het neerzetten van gestroomlijnde back-office en supply chain activiteiten, ontwikkelde Magnus de Omnichannel Integration Layer (OIL), een flexibele software-integratielaag die helpt bij het snel opzetten van nieuwe e-commerceprocessen, zoals ordermanagement, de optimalisatie van klantenservice en ondersteuning voor productverrijking, verkopen en retourneren. Ook het verkopen en leveren vanuit verscheidene voorraadlocaties en extra verkoopkanalen en externe partners toevoegen is met de tool mogelijk.

In de onderstaande korte video gaat Stam in op de ontwikkelingen in online retailing en licht hij de nieuw ontwikkelde tool toe:

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly Berk BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over