Marijn Janssen wint Dutch Marketing Thesis Award

11 juni 2013 Consultancy.nl

Marijn Janssen van Rijksuniversiteit Groningen heeft de Dutch Marketing Thesis Award 2013 gewonnen. Zij versloeg de vijf overige genomineerden met haar scriptie over sociale invloed bij churn. Ook sleepte zij de publieksprijs in de wacht. De Groningse student ontvangt naast de eer een geldprijs van €2.500.

De prijs voor de beste marketingscriptie van Nederland is een initiatief van VODW en de Marketing Associatie Nederland. ING is sponsor van het event. Vorig jaar werd de Dutch Marketing Thesis Award gewonnen door Philipp Porth. In 2011 werd de award in de wacht gesleept door Evelien Dieleman.

Finale
De zes genomineerden waren Mart Evers (Rotterdam), Rik Posthumus (Tilburg), Jettie Nijenhuis (Amsterdam), Isa Schlünder (Maastricht), Zara Koleva & Rick Kuijf (Nyenrode) en Marijn Janssen (Groningen). Zij moesten hun case in 2,5 minuut presenteren, waarna ze kritische vragen van de jury* moesten beantwoorden. De vragen spitsten zich vooral toe op de academische relevantie en de praktische toepasbaarheid.
 
Marijn Janssen - Dutch Marketing Thesis Award 2013
 
Zien churnen doet churnen
Marijn Janssen studeerde af aan Universiteit Groningen met de sciptie: The carry-over effect of social network influence: churn in contractual settings. Haar onderzoek toont aan dat er op lange termijn een social invloed bestaat op beslissingen van consumenten met betrekking tot overstappen naar een andere aanbieder (churn). De kans dat een consument dat doet neemt met 24% toe als iemand in je sociale netwerk je is voorgegaan. Deze invloed neemt exponentieel af, maar het effect beslaat minimaal 6 maanden. Bovendien is het effect sterker naarmate de relatie tussen de consument en de overstapper sterker is of naarmate ze meer op elkaar lijken.
 
* De jury bestond uit Leo Paas (Vrije Universiteit Amsterdam), Benedict Dellaert (Erasmus Universiteit Rotterdam), Marco Derksen (Marketingfacts), Vincent van den Boogert (ING) en Beate van Dongen Crombags (VODW). De jury koos de beste thesis op basis van drie criteria: wetenschappelijk niveau, vernieuwing en praktische toepasbaarheid.

More on: EY VODW
Netherlands
Company profile
EY VODW is not a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

EY VODW is a not a partner of Consultancy.org.

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.