Exact wordt hoofdsponsor van Willem van Oranje-musical

03 september 2021 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Exact heeft zich als hoofdsponsor verbonden aan de musicalproductie Willem van Oranje – Musical des Vaderlands. De duur van de sponsordeal betreft minimaal twee jaar.

Zoals de naam doet vermoeden is Willem van Oranje – Musical des Vaderlands een musical over het leven en gedachtegoed van Willem van Oranje, een van de belangrijkste Nederlanders uit onze historie, ook wel bekend als Willem de Zwijger. Van Oranje was stadhouder van Holland, Zeeland en Utrecht en was de leider van de opstand tegen de Spaanse machthebbers in de zestiende eeuw. Hij wordt ook wel ‘Vader des Vaderlands’ genoemd.

De musical – die door sommigen al vergeleken wordt met de langlopende kaskraker Soldaat van Oranje – zal vanaf eind 2022 te zien zijn in Delft, de stad waar Willem van Oranje stierf (vermoord door de Fransman Balthasar Gerards) en ligt begraven. De musical zal worden opgevoerd in een speciaal voor de productie gebouwd theater, dat momenteel in Delft wordt opgetuigd, vlak naast het kantoor van softwarespecialist Exact en nabij de TU Campus.
Exact wordt hoofdsponsor van Willem van Oranje musicalProducenten van de musical zijn Pierre Karsten en Rick Engelkes. Eerder dit jaar zei Engelkes over de musical: “Het moet een voorstelling worden die je meeneemt naar de tijd waarin iets heel belangrijks in beweging werd gezet: een strijd voor vrijheid van geloof, onafhankelijkheid en tolerantie. Thema’s die vandaag de dag nog steeds actueel zijn.”

Engelkes en Karsten zijn verheugd over de ondersteuning van Exact, die vooral betrekking zal hebben op samenwerking op het gebied van branding, activatie en hospitality. Zo laat Engelkes weten: “Je maintiendrai” (ik zal handhaven), de spreuk van Willem van Oranje: daar heb ik in deze coronatijd veel aan gedacht en aan vastgehouden. Als een mooi bedrijf als Exact zich dan op deze overtuigende manier verbindt aan ons bijzondere project en net als wij gelooft in onze productie en de match met hun zakelijke doelgroep, daar kunnen wij alleen maar trots op zijn.”

De verbintenis van Exact ligt vooral ook in lijn met het bredere thema verbondenheid, dat zowel in de productie als de samenwerking centraal staat, zo valt te lezen in een persverklaring. Daarnaast geeft de sponsoring blijk van waardering voor de kunst- en cultuurbranche, erkent Karsten: “Met deze samenwerking geeft Exact veel vertrouwen aan de culturele sector in zijn geheel, wat na de coronapandemie heel bijzonder genoemd mag worden.”

Exact werd in 1984 opgericht in Delft en is een leverancier van (financiële) bedrijfssoftware. Vooral de afgelopen jaren is het bedrijf fors gegroeid (het klantenbestand telt 550.000 bedrijven en er werken zo’n 1.400 medewerkers), vooral door overnames. Eind 2020 voegde Exact Unit4 toe aan de organisatie en recent werd ook Gripp overgenomen.