Fred Sonneville benoemd tot partner bij Kirkman Company
Zo’n drie jaar nadat hij als Principal bij het bureau werd aangesteld, is Fred Sonneville bij Kirkman Company nu benoemd tot partner. “Wij zijn trots dat Fred zich voor langere termijn aan onze missie en onze club heeft verbonden”, zegt Ivar Davids, medeoprichter en managing partner van Kirkman Company.
Na enkele jaren leiding te hebben gegeven aan de HR Transformation praktijk van Deloitte Consulting, maakte Fred Sonneville in mei 2016 de overstap van de Big Four omgeving naar Kirkman Company, een middelgroot organisatieadvieskantoor met zo’n tachtig professionals. Sonneville nam naar Kirkman Company naast uitgebreide expertise op het gebied van HR en technologie ook ruime ervaring mee in het uitbouwen van teams. Onder zijn leiderschap had hij de HR Transformation tak van Deloitte van 16 naar meer dan 65 consultants weten te vergroten.
Dat kunststukje heeft hij de afgelopen drie jaar bij Kirkman Company weten te herhalen. Sinds 2016 is de praktijk waar hij leiding aan geeft – HR & Employee Experience – verdubbeld in omzet. Dat is echter niet de belangrijkste prestatie met het oog op groei, geeft Davids aan. “Veel belangrijker”, zo vertelt hij, “is de kwalitatieve groei” die de praktijk heeft geboekt, als het gaat om high-profile opdrachten en klantnetwerken. Davids: “De praktijk is ook qua naam en faam gegroeid. Steeds meer CHRO's weten ons te vinden of zien ons als betrouwbare en loyale partner in het helpen oplossen van hun transformatievraagstukken.”
De HR & Employee Experience dienstverlening van Kirkman Company helpt klanten vooral met het wendbaar en flexibel inrichten van de HR-functie, het ontwikkelen van winnende teams en het vergroten van de medewerkerstevredenheid, het begeleiden van human capital programma’s, het opzetten en uitvoeren van HR-outsourcingstrajecten en change.
Sonneville is vanzelfsprekend verheugd met de stap. Bij zijn aantreden zei hij uit te kijken naar de mogelijkheid om invulling te kunnen geven aan zijn passie en om bij te kunnen dragen aan de ambitieuze doelstellingen van Kirkman. De stap naar partner – zich inkopen in de maatschap van het kantoor – noemt hij een weloverwogen keuze. “Ik heb Kirkman Company de afgelopen periode leren kennen als een heel prettige, informele maar professionele organisatie met een enorm potentieel dat ik graag verder help te ontginnen. Daarbij voel ik mij persoonlijk ontzettend geïnspireerd door onze purpose – ‘using business as a force for good’.”
In zijn nieuwe rol als partner, zal Sonneville zich samen met collega's en samenwerkingspartners van het bureau richten op de verdere uitbouw van de praktijk en Kirkman Company als geheel. Het bureau heeft als missie om organisaties in de publieke en private sector– tot de klantenkring behoren partijen als Boskalis, KPN, ING, gemeenten en ministeries – te helpen bij de transitie naar een 100% relevant businessmodel voor alle stakeholders. Zelf loopt Kirkman Company volgens eigen zeggen voorop in het creëren van maatschappelijke waarde. Zo behoort het adviesbedrijf tot een select gezelschap dat zich een ‘B Corp’ mag noemen – dit zijn gecertificeerde bedrijven die naast winst ook een hoge standaard voor sociale en ecologische impact, verantwoording en transparantie nastreven.
Gerelateerd: Vijf tips om partner te worden bij een adviesbureau.