Kirkman Company versterkt team met Peter Philips en Jari Trepels
Kirkman Company heeft zijn Customer Excellence praktijk versterkt twee nieuwe professionals. Peter Philips is gestart als Senior Consultant, terwijl Jari Trepels als Junior Consultant aan de slag is gegaan.
Sinds de oprichting in 2000 richt organisatieadviesbuerau Kirkman Company zich op het helpen van organisaties om hun doelstellingen in harmonie met de mens, de samenleving en de natuur te realiseren. De duurzame focus leverde enkele jaren terug een B-corp certificering op voor het 70-koppige bureau uit Baarn.
Vanuit zijn verschillende practices helpt Kirkman bedrijven in de publieke en private sector met hun bedrijfstransformaties. Zo ook vanuit de Customer Excellence practice, die organisaties in het bijzonder helpt met het ontwikkelen van een klantgerichte cultuur.
Een van de kersverse aanwinsten binnen de praktijk is Peter Philips, die jarenlange managementervaring op het gebied van customer excellence, verbetermanagement en digitalisering meebrengt naar Kirkman Company. Die ervaring deed hij op bij verschillende bedrijven in uiteenlopende sectoren.
Zo was hij meest recentelijk actief voor energiemaatschappij Eneco als Customer Experience Manager. Daar hielp hij interne klanten met het integreren van een ‘CX way of working’ binnen de IT-omgeving, inclusief de introductie van CX-management, CX-strategie, het bepalen van doelen en metrics en het opstellen van klanttevredenheidsonderzoeken/klantreizen voor verbeterprocessen.
Eerder in zijn loopbaan werkte Philips enkele jaren als OmniChannel Customer Experience Manager bij Mediamarkt en als Digital Customer Experience Manager voor Samsung.
Gepassioneerd over Customer Excellence
Philips maakte de overstap naar Kirkman Company onder meer vanwege de inhoudelijke match: “Gepassioneerd over CX, niet alleen denken maar ook doen en soms een beetje eigenwijs, dit zijn kernwaarden die bij Kirkman Company terugkomen en mijzelf typeren.”
Verder waardeert hij de afwisselende opdrachten en opdrachtgevers voor wie hij het verschil mag gaan maken: “Ik help graag mensen om hun business klantvriendelijker en daarmee efficiënter te maken.” Ook wijst hij op de “supersfeer” die hij bij Kirkman vanaf het begin ervaart: “Bij de eerste gesprekken werd mij dat direct duidelijk.”
Tot slot is hij zeer te spreken over de uitgebreide kennis en ervaring die binnen Kirkman Company aanwezig is en de bereidheid van zijn collega’s om elkaar te helpen. “Dit maakt Kirkman Company voor mij een perfecte stap in mijn carrière.”
Vanuit zijn uitgebreide ervaring aan de businesskant zag Philips in zijn loopbaan al veel vraagstukken voorbijkomen. Die expertise wil hij delen met zijn collega’s: “Ik heb veel meters gemaakt en heb daarbij de "beginnersfouten" in CX al eens gemaakt waarvoor ik anderen in mijn rol als consultant kan behoeden.”
“Ik weet wat er speelt binnen organisaties en waar de opdrachtgevers tegenaan lopen bij de transformatie naar een (meer) CX-gerichte organisatie.”
Ook Jari Trepels is een van new hires binnen de Customer Excellence practice van Kirkman Company, waar hij is gestart als junior consultant. Voorafgaande aan de start van zijn loopbaan rondde Trepels een master in Marketing Management af aan de Universiteit van Tilburg.
Reeds tijdens zijn opleiding werd zijn voorliefde voor het customer excellence vakgebied gewekt. “Binnen de wetenschappelijke literatuur wordt mond-tot-mond reclame bestempeld als de ‘heilige graal’ van marketing, dat was iets waar ik graag meer mee wilde doen.” Zo besloot hij onder meer zijn scriptie te schrijven over het effect van productaanbevelingen op aankoopintenties.
In navolging van zijn studie deed Trepels een jaar ervaring op als Experience Manager bij Expoints, een specialist in onder meer feedback management, customer experience en klantinteractie.
Kennis, ervaring en ontwikkeling
Wat hem nu heeft doen besluiten voor Kirkman Company te kiezen? "Ik zag binnen Kirkman een mooie combinatie van ervaren mensen met een enorme vakinhoudelijke kennis en de mogelijkheid voor young professionals om zichzelf te ontwikkelen.”
Bij Kirkman Company wil de junior consultant organisaties helpen om duurzame winst te behalen, door meer waarde te creëren voor hun klanten. Daarbij waardeert hij kernwaarden van het adviesbureau – ‘eigenwijs en verbindend’. Trepels vult aan: “Opstaan voor waar jezelf in gelooft, maar ook het gesprek aangaan met anderen, zo bereik je het beste resultaat.”