Centric levert 24x7 IT-service en support aan ASML in Nederland

20 juni 2018 Consultancy.nl

ASML Nederland heeft een vijfjarig contract met Centric getekend voor een servicedesk en on-site ondersteuning. De ICT-dienstverlener zal de komende jaren 24/7 IT-service en -support verzorgen voor de circa 10.000 medewerkers van ASML die werkzaam zijn in ons land.

Met ruim 20.000 professionals, werkzaam in zo’n zestig kantoren in zestien landen, is het Nederlands hightechbedrijf ASML de belangrijkste leverancier van lithografiemachines voor de halfgeleiderindustrie. Onder zijn klantenkring mag het bedrijf namen rekenen als Samsung, Intel en TSMC, die gebruikmaken van ASML’s technologie om chips in massa te kunnen produceren. 

ASML streeft naar operational excellence en stelt hoge eisen aan gebruikerstevredenheid. Om deze op peil te houden, en om voldoende capaciteit te waarborgen, is ASML op zoek gegaan naar een ervaren en betrouwbare IT-provider. Het hightechbedrijf kwam hierbij uit op Centric, met 4.300 medewerkers een van de grootste ICT-dienstverleners van ons land. Per 1 juli 2018 worden de meer dan 10.000 medewerkers van ASML in Nederland voor al hun IT-vragen 24/7 ondersteund door servicedeskmedewerkers van Centric vanuit de ASML-kantoren in Hoogeveen en Veldhoven. Centric ondersteunt de eindgebruikers in het Nederlands en Engels. 

Hans Schrijver, CCO van Centric, vertelt verheugd: “We zijn bijzonder trots dat een prachtig bedrijf als ASML via uitbesteding van hun servicedesk en on-site support vertrouwen stelt in een strategische samenwerking met Centric. We zetten vol in op 100% tevreden ASML-medewerkers. Dit is een bevestiging dat onze strategie om blijvend te investeren in end user-management een goede keuze is!”

Louis Luijten en Hans Schrijver

ASML werkt al langere tijd met Centric, al in 2017 liet het zich overtuigen van de expertise van de ICT-dienstverlener uit Gouda. De chipmachinemaker zocht toen naar een ervaren partij voor een professionele skilled IT-servicedesk. “Na goede gesprekken en uitwisseling van visies en ervaringen, zag ASML in Centric een geschikte partner”, zo valt te lezen in het Publieksverslag van Centric over 2017. Daarin gaf Centric verder aan: “Steeds meer organisaties maken de strategische keuze om hun IT in beheer te geven aan dienstverleners als Centric. Hierbij is het essentieel dat deze dienstverleners aantoonbaar in control zijn over zowel de IT van hun klanten als over hun eigen processen.”

Het afgelopen jaar heeft Centric solide resultaten weten neer te zetten, met een omzetstijging van 4% naar €468 miljoen. Meer strategische focus op de Nederlandse publieke en financiële sector, uitbreiding binnen de pensioenmarkt, een focus op clouddiensten en een conservatief financieel beleid zijn enkele van de strategische pijlers waarop de goede resultaten rusten. Pijlers waarop Centric naar eigen zeggen tevens kan voortbouwen in zijn streven naar verdere groei voor de komende jaren.

Centric positioneert zich in de markt als een full-scope outsourcingspartner, ‘een one-stop-shop’ met een breed palet aan diensten. “Klanten die kiezen voor onze Hybrid Cloud Workspace, bijvoorbeeld, kunnen ook bij ons terecht voor skilled servicedeskondersteuning en on-site support.” Centric vervult bovendien steeds vaker de rol van regisseur voor de totale IT-leverancierslandschappen van klanten. “De combinatie van focus op eindgebruikerstevredenheid, een breed dienstenaanbod en het vermogen om als regisseur te dienen, geeft Centric een unieke positie in de IT-markt”, aldus de IT-dienstverlener.

Nieuws

Meer nieuws over