Consultancy.nl en ProSpex onderzoeken B2B Sales & Marketing in advieswereld

24 april 2018 Consultancy.nl

Consultancy.nl heeft de krachten gebundeld met ProSpex, een specialist in B2B Sales & Marketing, om samen de benchmark ‘Grip-op-acquisitie in de consultancymarkt’ te lanceren. Het onderzoek duikt in hoe adviesbureaus hun sales en marketing inrichten en kijkt naar onderwerpen zoals marketinguitgaven, leadgeneratie en contentmarketing, met als doelstelling om manieren te achterhalen hoe bureaus de effectiviteit van hun sales- en marketingapparaat kunnen verbeteren.

Met de benchmark willen de onderzoekers in kaart brengen op welke wijze consultancybureaus nieuwe klanten werven en hoe effectief ze daarin zijn. Hoe acquisitie wordt vormgegeven is een van de belangrijkste onderzoeksvragen – zijn het bijvoorbeeld de partners die acquisitie plegen, of krijgen juist consultants de ruimte om mee te ondernemen en daarbij ook bij te dragen aan sales? Ook wordt gekeken in welke mate commerciële afdelingen zoals sales, marketing of business development bijdragen aan het verkoopproces. 

Een ander aspect dat onder de loep wordt genomen, is hoe succesvol iedere salesfase is voor een adviesbureau. Hoe goed zijn bureaus in het converteren van ‘suspect’ naar ‘lead’ of van lead naar (hot) ’prospect’? Belangrijker nog, hoe succesvol is de doorvertaling van prospect naar klant? En welke timeline hanteren bureaus voor het volledige proces alvorens wordt gestart met een opdracht bij een opdrachtgever?

Doe mee met de survey

Consultancy.nl en ProSpex onderzoek 

Terwijl consultancybureaus over het algemeen de kennis en expertise in huis hebben om Request voor Information (RFI) of Request for Proposal (RFP) verzoeken van (potentiële) klanten af te handelen, worstelen ze regelmatig met het afhandelen van de processen die plaatsvinden alvorens een klant een ‘hot target’ wordt. Centraal in de eerste fasen van een commerciële cyclus is leadgeneratie. Het onderzoek zal uitwijzen hoe effectief bureaus zijn met leadgeneratie, welke kanalen ze hiervoor inzetten (CRM, E-mailings, Marketing Automation, SEO, SEA) en met welke gebieden ze het meeste worstelen.

Contentmarketing is een ander gebied dat aandacht krijgt in het onderzoek. Consultancybureaus staan bekend om de diepgaande content waarover ze intern beschikken en voor adviesbureaus ligt de uitdaging meer in het naar buiten toe etaleren van die kennis en expertise. Hiervoor zijn er veel verschillende manieren denkbaar, variërend van blogartikelen, infographics tot whitepapers en webinars, case studies, productbladen of ouderwetse advertenties (‘branded content’). De enquête kijkt ook naar welke kanalen het beste renderen: massamedia of juist niche-media? Via via en netwerken of juist grootschalige evenementen?

Het onderzoek staat open voor iedere partner/consultant die commerciële verantwoordelijkheid draagt. Als dank voor uw deelname ontvangt u direct na afronding een terugkoppeling van uw antwoorden in de vorm van een persoonlijk benchmark met andere vakgenoten. En na afronding van de onderzoeksperiode overhandigen wij u een waardevol en gedegen onderzoeksrapport. De inzichten die deze benchmark oplevert, kunt u direct gebruiken binnen uw organisatie.


Profiel
×
×
Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius - a company of RoyalHaskoningDHV AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bewegin Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management BOLD Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Cegeka Consulting Cmotions COMATCH Common Eye Conclusion Count & Cooper CPMview Critical Minds De Issuemakers De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Drijver en Partners Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting Eurekon EY EY-Parthenon Finext First Consulting Flowant flowresulting Fronteer FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hogenhouck m&a Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven InContext innergo INNOPAY Intermedius it's public ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kearney Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer METRI MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens Mount Consulting MSR Consulting Group NEWCRAFT Ngenious Node1 Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners Prowareness PwC Quint Quintop Raad van Toekomst RedFoxBlue ResidentieProfs Rijnconsult Riverwise Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Staffing MS Strategy& Student Consultancy Group Student Consultant Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization TIC Advisory Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Velox Vintura VODW Volt Strategy Voogt Pijl & Partners WIN Xebia Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup