Consultancy.nl en ProSpex onderzoeken B2B Sales & Marketing in advieswereld

24 april 2018 Consultancy.nl

Consultancy.nl heeft de krachten gebundeld met ProSpex, een specialist in B2B Sales & Marketing, om samen de benchmark ‘Grip-op-acquisitie in de consultancymarkt’ te lanceren. Het onderzoek duikt in hoe adviesbureaus hun sales en marketing inrichten en kijkt naar onderwerpen zoals marketinguitgaven, leadgeneratie en contentmarketing, met als doelstelling om manieren te achterhalen hoe bureaus de effectiviteit van hun sales- en marketingapparaat kunnen verbeteren.

Met de benchmark willen de onderzoekers in kaart brengen op welke wijze consultancybureaus nieuwe klanten werven en hoe effectief ze daarin zijn. Hoe acquisitie wordt vormgegeven is een van de belangrijkste onderzoeksvragen – zijn het bijvoorbeeld de partners die acquisitie plegen, of krijgen juist consultants de ruimte om mee te ondernemen en daarbij ook bij te dragen aan sales? Ook wordt gekeken in welke mate commerciële afdelingen zoals sales, marketing of business development bijdragen aan het verkoopproces. 

Een ander aspect dat onder de loep wordt genomen, is hoe succesvol iedere salesfase is voor een adviesbureau. Hoe goed zijn bureaus in het converteren van ‘suspect’ naar ‘lead’ of van lead naar (hot) ’prospect’? Belangrijker nog, hoe succesvol is de doorvertaling van prospect naar klant? En welke timeline hanteren bureaus voor het volledige proces alvorens wordt gestart met een opdracht bij een opdrachtgever?

Doe mee met de survey

Consultancy.nl en ProSpex onderzoek 

Terwijl consultancybureaus over het algemeen de kennis en expertise in huis hebben om Request voor Information (RFI) of Request for Proposal (RFP) verzoeken van (potentiële) klanten af te handelen, worstelen ze regelmatig met het afhandelen van de processen die plaatsvinden alvorens een klant een ‘hot target’ wordt. Centraal in de eerste fasen van een commerciële cyclus is leadgeneratie. Het onderzoek zal uitwijzen hoe effectief bureaus zijn met leadgeneratie, welke kanalen ze hiervoor inzetten (CRM, E-mailings, Marketing Automation, SEO, SEA) en met welke gebieden ze het meeste worstelen.

Contentmarketing is een ander gebied dat aandacht krijgt in het onderzoek. Consultancybureaus staan bekend om de diepgaande content waarover ze intern beschikken en voor adviesbureaus ligt de uitdaging meer in het naar buiten toe etaleren van die kennis en expertise. Hiervoor zijn er veel verschillende manieren denkbaar, variërend van blogartikelen, infographics tot whitepapers en webinars, case studies, productbladen of ouderwetse advertenties (‘branded content’). De enquête kijkt ook naar welke kanalen het beste renderen: massamedia of juist niche-media? Via via en netwerken of juist grootschalige evenementen?

Het onderzoek staat open voor iedere partner/consultant die commerciële verantwoordelijkheid draagt. Als dank voor uw deelname ontvangt u direct na afronding een terugkoppeling van uw antwoorden in de vorm van een persoonlijk benchmark met andere vakgenoten. En na afronding van de onderzoeksperiode overhandigen wij u een waardevol en gedegen onderzoeksrapport. De inzichten die deze benchmark oplevert, kunt u direct gebruiken binnen uw organisatie.

Deelnemen aan de survey kan via deze link.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup