VODW verwelkomt Mariëtte van Duren en Roy van Slooten

19 december 2017 Consultancy.nl

Marketing- en strategiespecialist VODW heeft de afgelopen weken twee nieuwe professionals aan zijn team toegevoegd. In oktober is Roy van Slooten begonnen als Senior Consultant Marketing Automation en in november is Mariëtte van Duren gestart als Teamleider. 

Ervaren marketeer Roy van Slooten is de afgelopen circa anderhalf jaar werkzaam geweest als CRM Marketeer bij RTL, waar hij op diverse afdelingen – waaronder Videoland, RTL Nieuws en RTL Z – de implementatie van Selligent-software verzorgde. Voor die tijd was hij werkzaam als Email Marketing Specialist voor LeaseWeb, waar hij onder meer een Marketo-softwarepakket implementeerde. In de periode daarvoor was Van Slooten actief als Senior Campaign Developer voor e-Village. Vanuit die rol was hij betrokken bij het opzetten van diverse e-mailcampagnes, onder andere voor Kwantum, Shell, Couverts en het Rijksmuseum.

Voorafgaand aan zijn professionele loopbaan voltooide Van Slooten een bachelor in Mediaengineering aan de Hogeschool Utrecht. Ook rondde hij een hbo-deelprogramma Ontwerper Nieuwe Media af bij de LOI. “Met deze ervaringen op zak mag ik nu het team bij VODW komen versterken”, aldus Van Slooten over zijn overstap afgelopen oktober naar VODW. Hij voegt toe dat hij dankzij de zeer gevarieerde bedrijven waar hij deze ervaring opdeed “veel passende praktijkvoorbeelden” meemaakte, waardoor hij “de learnings” uit deze branches kan samenvoegen tot “interessante best practices.”

Als Senior Consultant Marketing Automation zal Van Slooten bedrijven helpen het maximale uit hun marketing automation te halen. “Voor mij staat de consument altijd centraal en is de techniek een middel om de customer experience over de gehele journey te optimaliseren. Marketing automation is daardoor ook dé plek waar creatie, propositie en data bij elkaar komen en ik denk dan ook graag op al deze vlakken mee om als team tot het beste eindresultaat te komen”, aldus Van Slooten over zijn visie op de invulling van zijn nieuwe functie.

Roy van Slooten en Mariëtte van Duren

Zo’n twee weken na Van Slooten, op 1 november, is ook Mariëtte van Duren gestart bij VODW. De afgelopen ruim vier jaar werkte Van Duren als Customer Excellence Consultant voor ABN AMRO, waarbij ze zich specialiseerde in verandermanagement: “Bij ABN AMRO heb ik diverse teams en individuen begeleid tijdens grote transformaties zoals Lean, continu verbeteren en Agile. Ik ga daarbij uit van het principe dat een verandering pas een succes is als houding en gedrag zijn veranderd”, aldus Van Duren. 

In 2015 en 2016 was Van Duren ook anderhalf jaar als Extern Projectleider betrokken bij ‘RAAK!’, een initiatief van de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie om meer kinderen aan het golfen te krijgen. Daarnaast richtte ze dit jaar haar eigen bedrijf ‘Question Marque’ op, dat zich richt op het begeleiden van organisatieveranderingen.

Van Duren rondde voorafgaande aan haar loopbaan haar opleiding Communicatiekunde af aan de Universiteit Utrecht. Daarnaast is ze geregistreerd als NLP Practitioner en rondde ze een driejarige opleiding in Professionele Communicatie af bij Phoenix Opleidingen, een officieel erkende post-hbo opleiding met accreditatie voor transactionele analyse en systemisch werken. Tot slot is Van Duren ook gecertificeerd voor DiSC en HBDI.

Bij VODW is Van Duren aangesteld als Teamleider. Vanuit deze functie zal ze zich bezighouden met het ondersteunen van organisaties bij transformatietrajecten: “Na al die jaren aan de klantzijde sta ik nu voor een mooie nieuwe uitdaging binnen VODW. Ik ga mijn ervaring gebruiken om samen met onze klanten te onderzoeken welke begeleiding nodig is om de transformatie te laten slagen. Dat kan variëren van het ontwikkelen van een cultuurprogramma tot het geven van Agile-trainingen en gerichte teamworkshops”, aldus Van Duren. Ze besluit: “Mijn werkwijze kenmerkt zich door goed luisteren en scherp doorvragen naar de kern. Prikkelend en soms confronterend. Maar soms ook luchtig met een vleugje humor.”

Nieuwe professionals

De afgelopen maanden werd het team van VODW al meerdere malen versterkt. Zo traden Denise van Rossum, Stephanie Hageman-van Breen en Yana van den Bor toe als Interim Marketing Professionals en kwam Peter de Boer als Associate in dienst. Rob Brouwer, Robert de Blok en Judith van der Werf startten in het Creatie-team.

Het in 1983 opgerichte VODW is vandaag de dag een van de leidende marketing en digitale adviseurs van Europa. Dit jaar werd VODW door Emerce nog uitgeroepen tot een van de beste digital adviesbureaus van Nederland. Het bureau heeft kantoren in Leusden en Brussel en beschikt over meer dan honderd medewerkers. VODW begeleidt geregeld grote organisaties bij de implementatie van digitale transformaties.

Nieuws

Meer nieuws over