Arthur Vernooij Practice Director bij Annalise Market Intelligence
Arthur Vernooij is gestart bij Annalise Market Intelligence als Practice Director. Hij maakt de stap vanuit ondernemersorganisatie FME waar hij ruim 6,5 jaar geleden begon en de laatste drie jaar werkte als manager International Business Development op de afdeling internationaal ondernemen.
Vanuit zijn rol bij FME was Vernooij tevens verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken bij het NAFTC (Netherlands Agro, Food & Technology Centre). Gedurende zijn tijd bij de ondernemersorganisatie heeft hij met honderden (maak-) bedrijven mogen werken in de maakindustrie, agrifood, water en milieu, vooral op het gebied van exportbevordering buiten Europa.
Afgelopen maand stapte Vernooij over naar Annalise, een boutique consultancybureau uit Utrecht dat zich specifiek richt op het market intelligence domein. Vernooij over zijn motivatie: “Bij Annalise krijg ik nu de kans om mij verder toe te leggen op strategische advisering vanuit een onderbouwde, feitelijke invalshoek. In een geglobaliseerde wereld waar competitieve voordelen steeds relatiever worden, is het belang van accurate, relevante en actuele intelligence doorslaggevend.”
Vernooij gaat zich bij Annalise bezighouden met het opzetten van nieuwe en uitbouwen van bestaande practices op het gebied van Energie, Water, Medical en Food Ingredients. Terugkijkend op zijn eerste maand in dienst laat hij weten dat er wat hem betreft een nieuwe wereld is opengegaan. “In mijn vorige baan kwamen uiteraard de nodige marktonderzoeken voorbij. Maar wat ik in die paar dagen bij Annalise voorbij heb zien komen is van een andere orde. Vooral de wijze waarop mijn nieuwe collega’s vanuit hoog abstractie niveau weten in te zoomen naar de concrete, strategische context van een opdrachtgever is erg interessant en leerzaam. Aan mij de taak om hier vanuit mijn ervaring en netwerk het nodige aan toe te voegen.”
Gevraagd naar hoe hij denkt zich te kunnen onderscheiden in de onderzoeksmarkt – een branche die geraamd wordt op €400 miljoen – zegt de Practice Director dat hij sterk gelooft in de gespecialiseerde aanpak van het advieskantoor. “Er is binnen en buiten de organisatie van elk bedrijf veel meer informatie en data beschikbaar dan je als decision maker kan verwerken. Dan helpt het enorm dat er een gespecialiseerd bureau is dat niet alleen de juiste informatie boven water haalt en filtert, maar dit ook kan terugbrengen tot de essentie én binnen de juiste strategische context.”
Met de toevoeging van Vernooij groeit het team van het Utrechtse bureau naar acht professionals. Afgelopen jaar traden ook Sylvia Weiler, Kimberly Ho en Sylvano Aboikoni in dienst.
Sander Notenboom, Managing Director van Annalise, laat weten blij te zijn met de nieuwste versterking. “Met de komst van Arthur zetten wij weer een volgende belangrijke stap in de groeiambitie van Annalise. Arthur brengt veel ervaring en kennis van deze dynamische markten met zich mee en weet wat in dit speelveld de actuele uitdagingen zijn. Door deze expertise zal Arthur onze klanten in deze practice optimaal kunnen adviseren en ondersteunen bij hun intelligence vraagstukken.”
Annalise levert klanten externe en feitelijke inzichten in hun externe omgeving en ondersteunt directie en management met het vertalen van die inzichten naar strategische beslissingen. Tot de klantenkring van het adviesbureau behoren grote corporate organisaties, en bedrijven in het hogere MKB segment, legt Notenboom uit.