Sylvia Weiler versterkt team van Annalise Market Intelligence
Annalise Market Intelligence heeft Sylvia Weiler benoemd tot Practice Director Food & FMCG. Zij is per 1 juli jongstleden gestart en zal samen met de huidige Practice Director, Gerdi Hogendoorn, deze practice verder gaan uitbouwen om zo in te kunnen spelen op de toenemende vraag naar marktonderzoekdsdiensten.
Sylvia Weiler begon haar loopbaan in 1999 bij Ericsson, waar ze zo’n twee jaar werkzaam was als Marketeer en later Accountmanager. Vervolgens werkte ze 14 jaar voor Unilever in diverse (strategische en internationale) marketing- en businessfuncties, binnen zowel de Retail als Food Solutions tak. In oktober vorig jaar maakte ze de overstap naar Marketing4Results – een marketingbureau uit Beesd – waar zij zich richtte op de toekomst van eten en drinken en de blurring markt.
Als voorstander van goed onderbouwde strategische plannen ontstond haar interesse in market intelligence en dat deed haar besluiten om zich aan te sluiten bij Annalise Market Intelligence (Annalise). In haar nieuwe uitdaging zal Weiler zich focussen op het ontwikkelen van de autoriteitsclaim binnen de Food & FMCG markt, het verder ontwikkelen van het practice team en de business development van Annalise. Gevraagd naar haar motivatie om de overstap te maken naar Annalise, zegt Weiler: “Ik haal veel energie uit het laten groeien van mensen en bedrijven. Bedrijven op een andere manier naar hun business te laten kijken en zoeken naar groeimogelijkheden. Dit kan alleen op een efficiente manier door het goed onderbouwd te doen. Zeker de Food & FMCG markt verandert te snel om op buikgevoel strategische keuzes te maken. De analyses en het advies bij Annalise Market Intelligence sluiten hier perfect op aan”. Weiler is per 1 juli aan de slag gegaan als Practice Director Food & FMCG. Over haar eerste indruk binnen Annalise zegt ze: “Ik ben echt onder de indruk van Annalise. Naast een energiek en enthousiast team met leuke collega’s wordt er hard en efficiënt gewerkt om alle antwoorden boven tafel te krijgen op de meest uiteenlopende, soms zelfs bizarre, vraagstukken ten aanzien van markten, concurrenten en klanten. Insights die vervolgens worden vertaald in een helder advies. De consultants zijn zeer creatief in de gebruikte analyse technieken. En de uiteindelijk gepresenteerde kwaliteit is hoog, heel hoog. Ik vind het oprecht jammer dat Annalise mij niet eerder mijn pad heeft gekruist als adviserend bureau. Zij waren zeker van toegevoegde waarde geweest tijdens mijn Unilever tijd”.
Annalise is een boutique consultancybureau uit Utrecht, dat zich specifiek richt op het market intelligence domein. Annalise, dat werd opgericht in 1983, levert klanten externe en feitelijke inzichten in hun externe omgeving en ondersteunt directie en management met het vertalen van die inzichten naar strategische beslissingen. Tot de klantenkring van het adviesbureau behoren grote corporate organisaties, en tientallen bedrijven in het hogere MKB segment, legt Sander Notenboom, Managing Director van Annalise uit. Eerder dit jaar traden ook Kimberly Ho en Sylvano Aboikoni in dienst – met de komst van Weiler is het bureau inmiddels gegroeid naar ruim tien professionals.
Gerdi Hogendoorn, mede Practice Director Food & FMCG, is erg blij met de teamversterking. “Wij vullen elkaar mooi aan. Waar ik mijn jarenlange ervaring in market intelligence kan gebruiken in het sparren met de klant, vult Sylvia dit aan met haar foodexpertise. Ze weet zelf wat de behoeften zijn als foodklant zijnde. Tevens is ze vanuit Unilever bekent met het corporate denken en de werkwijze, wat veelal herkenbaar of inspirerend is voor onze klanten.”