Sylvia Weiler versterkt team van Annalise Market Intelligence

21 juli 2016 Consultancy.nl

Annalise Market Intelligence heeft Sylvia Weiler benoemd tot Practice Director Food & FMCG. Zij is per 1 juli jongstleden gestart en zal samen met de huidige Practice Director, Gerdi Hogendoorn, deze practice verder gaan uitbouwen om zo in te kunnen spelen op de toenemende vraag naar marktonderzoekdsdiensten.

Sylvia Weiler begon haar loopbaan in 1999 bij Ericsson, waar ze zo’n twee jaar werkzaam was als Marketeer en later Accountmanager. Vervolgens werkte ze 14 jaar voor Unilever in diverse (strategische en internationale) marketing- en businessfuncties, binnen zowel de Retail als Food Solutions tak. In oktober vorig jaar maakte ze de overstap naar Marketing4Results – een marketingbureau uit Beesd – waar zij zich richtte op de toekomst van eten en drinken en de blurring markt. 

Als voorstander van goed onderbouwde strategische plannen ontstond haar interesse in market intelligence en dat deed haar besluiten om zich aan te sluiten bij Annalise Market Intelligence (Annalise). In haar nieuwe uitdaging zal Weiler zich focussen op het ontwikkelen van de autoriteitsclaim binnen de Food & FMCG markt, het verder ontwikkelen van het practice team en de business development van Annalise. Gevraagd naar haar motivatie om de overstap te maken naar Annalise, zegt Weiler: “Ik haal veel energie uit het laten groeien van mensen en bedrijven. Bedrijven op een andere manier naar hun business te laten kijken en zoeken naar groeimogelijkheden. Dit kan alleen op een efficiente manier door het goed onderbouwd te doen. Zeker de Food & FMCG markt verandert te snel om op buikgevoel strategische keuzes te maken. De analyses en het advies bij Annalise Market Intelligence sluiten hier perfect op aan”. Sylvia Weiler - AnnaliseWeiler is per 1 juli aan de slag gegaan als Practice Director Food & FMCG. Over haar eerste indruk binnen Annalise zegt ze: “Ik ben echt onder de indruk van Annalise. Naast een energiek en enthousiast team met leuke collega’s wordt er hard en efficiënt gewerkt om alle antwoorden boven tafel te krijgen op de meest uiteenlopende, soms zelfs bizarre, vraagstukken ten aanzien van markten, concurrenten en klanten. Insights die vervolgens worden vertaald in een helder advies. De consultants zijn zeer creatief in de gebruikte analyse technieken. En de uiteindelijk gepresenteerde kwaliteit is hoog, heel hoog. Ik vind het oprecht jammer dat Annalise mij niet eerder mijn pad heeft gekruist als adviserend bureau. Zij waren zeker van toegevoegde waarde geweest tijdens mijn Unilever tijd”.

Annalise is een boutique consultancybureau uit Utrecht, dat zich specifiek richt op het market intelligence domein. Annalise, dat werd opgericht in 1983, levert klanten externe en feitelijke inzichten in hun externe omgeving en ondersteunt directie en management met het vertalen van die inzichten naar strategische beslissingen. Tot de klantenkring van het adviesbureau behoren grote corporate organisaties, en tientallen bedrijven in het hogere MKB segment, legt Sander Notenboom, Managing Director van Annalise uit. Eerder dit jaar traden ook Kimberly Ho en Sylvano Aboikoni in dienst – met de komst van Weiler is het bureau inmiddels gegroeid naar ruim tien professionals.

Gerdi Hogendoorn, mede Practice Director Food & FMCG, is erg blij met de teamversterking. “Wij vullen elkaar mooi aan. Waar ik mijn jarenlange ervaring in market intelligence kan gebruiken in het sparren met de klant, vult Sylvia dit aan met haar foodexpertise. Ze weet zelf wat de behoeften zijn als foodklant zijnde. Tevens is ze vanuit Unilever bekent met het corporate denken en de werkwijze, wat veelal herkenbaar of inspirerend is voor onze klanten.”

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over