Morgens event combineert Conversation met Lean

13 april 2015 Consultancy.nl

Op dinsdag 14 april 2015 organiseert organisatieadviesbureau Morgens het Conversation Company meets Lean Transitie Event in de Caballero Fabriek te Den Haag. Tijdens het evenement koppelen de adviseurs van Morgens de verbetermethode ‘Lean’ en het concept van ‘Conversation Company’ aan elkaar. Twee sprekers van zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid leggen bovendien uit hoe het laatstgenoemde concept voor hen van toegevoegde waarde is.

De verbeterfilosofie ‘Lean’, of het lean(er) maken van een organisatie is de laatste jaren een toverwoord geworden en is een belangrijk element in verandermanagement. De leanmethode houdt met meer of minder woorden het volgende in: het creëren van waarde in alle processen en het elimineren van verspillingen. In een lean organisatie wordt de klant centraal gesteld in alle handelingen van het bedrijf. Dit leidt doorgaans voor een hogere kwaliteit, lagere kosten en een hogere winst, maar leidt ook tot een hogere klanttevredenheid en gemotiveerder personeel.

Morgens
Een adviesbureau dat zich veelvuldig bezighoudt met Lean en Lean Transities binnen organisaties is Morgens. Het bureau uit Leiden is gespecialiseerd in onder meer proces- en verandermanagement en voert veel onderzoeken uit naar de impact en toepassing van Lean binnen de zorgsector. Zo onderzocht het bureau onder meer het gebruik van Lean onder ziekenhuizen en onderzoekt het momenteel de status van de verbeterfilosofie binnen de langdurige zorg in Nederland.

Conversation Company meets Lean Transitie

Conversation Company meets Lean Transitie
Deze week organiseert Morgens een evenement, waarin het een ander concept – dat van ‘Conversation Company’ – zal verbinden met de wereld van Lean Transitie. Het evenement is getiteld: ‘Conversation Company meets Lean Transitie’ en zal plaatsvinden op 14 april in de Caballerofabriek in Den Haag. Morgens licht toe: “In een zogenaamde Conversation Company communiceert iedereen met elkaar. Niet alleen communiceren de medewerkers op individueel niveau met hun klanten, ook hun klanten communiceren: met elkaar, met medewerkers én over de organisatie.”

De link met Lean? Morgens: “Het startpunt voor iedere Lean Transitie in een organisatie is de klant. In een succesvolle Conversation Company begrijpen ze dit als geen ander. De organisatie is continu in gesprek met de klant, gaan aan de slag met de tips en feedback die de klant geeft en zetten tevreden klanten en medewerkers in als ambassadeur van de organisatie.”

Morgens & Zorg en Zekerheid

Gedurende het evenement wordt het concept van de Conversation Company (en de koppeling met Lean) nader uiteengezet, onder meer aan de hand van de ervaringen van twee sprekers. Casper van den Bergh (commercieel manager) en Aphra van den Berg (adviseur bedrijfsvoering), beiden werkzaam bij Zorg en Zekerheid, delen de ervaringen die zij in dat kader hebben opgedaan. Ze vertellen hoe zowel klanten als medewerkers van Zorg en Zekerheid feedback geven en verhalen delen over de zorgverzekeraar en hoe ‘Conversation Company’ voor hen van toegevoegde waarde is gebleken.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over