Eurogroup onderzoekt markt voor handelsplatformen

21 november 2014 Consultancy.nl

Hoe kies je het juiste platform om handel mee te bedrijven? Deze vraag staat centraal in het onderzoek dat Eurogroup momenteel uitvoert, in het kader van Shopping2020 onderzoeksprogramma, waarna het de markt voor online handelsplatformen in kaart zal brengen.

Online handelsplatformen worden steeds belangrijker binnen het shoppinglandschap. Grote spelers zoals Amazon, eBay en Marktplaats, maar ook kleinere initiatieven als 9Straatjes, Locals United en CatchtheBlueFish stellen zich allen de vraag hoe consumenten handelsplatformen zien en gebruiken. Aanleiding genoeg voor Eurogroup Consulting en Marktplaats Zakelijk om een onderzoek te starten.

De focus van het onderzoek richt zich op de bekendheid van handelsplatformen onder Nederlandse consumenten. Vragen die van belang zijn: “Welke platforms worden voornamelijk gebruikt voor oriëntatie?”, “Welke voor aankoop”, en “Hoe gedragen verschillende types shoppers zich?” Het onderzoek zal de meningen van zo’n 1.250 Nederlanders onder de loep nemen, en wordt uitgevoerd door marktonderzoeksbureau DirectResearch.

Eurogroup onderzoekt markt voor handelsplatformen

Het onderzoek wordt verricht in het kader van onderzoeksprogramma Shopping2020 – Eurogroup Consulting fungeert als voorzitter van expertgroep Handelsplatformen, bestaande uit 26 experts van onder andere Marktplaats Zakelijk, Schoenenreus en Coltex.

Gerelateerd nieuws: 17 adviesbureaus leiden Shopping2020 expertgroep.

* Shopping2020 is in 2013 gelanceerd door Thuiswinkel.org, de belangenvereniging voor webwinkels in Nederland. De onderzoeksfase vond plaatst tussen maart 2013 en april 2014, hier lag de nadruk op het ontwikkelen van een toekomstvisie voor elk van de 30 expertisegebieden. Momenteel zijn de expertgroepen bezig met de actiefase, gericht op de vertaling van visie en beleid naar concrete praktische handvatten voor ondernemers.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Salvéos Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over