Eurogroup Consulting gaat verder als Magnus Red

01 juli 2015 Consultancy.nl

Eurogroup Consulting Nederland heeft per vandaag zijn naam veranderd naar Magnus Red. Met de naamswijziging kiest het organisatieadviesbureau uit Naarden voor meer aansluiting bij haar collega’s van Magnus, met een duidelijke eigen identiteit en expertise.

Met een team van ruim 30 adviseurs is Eurogroup Consulting een middelgroot consultancybureau. Het advieskantoor is in 1990 is opgericht onder de naam Magnus Management Consultants en opereerde jarenlang als de organisatieadviespraktijk van zakelijke dienstverlener Magnus. In 2007 werd het bureau omgedoopt tot Eurogroup Consulting Nederland nadat het toetrad tot het internationale Eurogroup netwerk.

De afgelopen jaren groeide het internationale netwerk van Eurogroup Consulting tot boven de twintig leden, waaronder ook leden buiten Europa, en om tegemoet te komen aan de globalisatieslag besloot het netwerk eind vorig jaar zijn naam te veranderen naar nextcontinent. Dit bood de Nederlandse Eurogroup organisatie de mogelijkheid om in haar eigen naam meer aansluiting te zoeken bij de collega’s van Magnus, met wie in de praktijk nog altijd veel wordt samengewerkt. Door te kiezen voor Magnus Red wordt de eigen identiteit en expertise benadrukt, aldus Willem Hulshof, managing director van het bureau.

“Met de naam Magnus bouwen we verder op onze erkende professionaliteit, waarmee we dit jaar precies 25 jaar actief zijn in de markt. Door te kiezen voor Magnus Red benadrukken we onze specifieke expertise en eigen identiteit. Hierin staat het oplossen van complexe vraagstukken en het mobiliseren van mensen centraal”, zegt de topman.

Nieuw logo
Tegelijk met de rebranding heeft het bureau ook een nieuwe huisstijl en logo ontwikkeld. Het logo van Magnus wordt behouden, waarbij er gekozen is voor de kleur rood en de tag ‘Red’ na Magnus, om de identiteit van Eurogroup te weerspiegelen. De naamswijziging is vandaag van kracht gegaan, stelt Hulshof, en leveranciers en relaties zijn inmiddels op de hoogte gesteld. Verder heeft de naamswijziging geen consequenties voor de dienstverlening. “Magnus Red blijft zich richten op complexe veranderingstrajecten en actuele thema’s zoals klantretentie, omnichannel en digital transformation. Natuurlijk doen we dit met hetzelfde team professionals en dezelfde vooruitziende blik, gezonde nieuwsgierigheid en creativiteit als altijd,” besluit Hulshof.