Tien consultants gastspreker tijdens Shopping Today
Op 23 september vindt het event Shopping Today plaats, dé plek voor ondernemers die zich willen ontwikkelen met betrekking tot de (e)commerce branche en die kennis willen nemen van de nieuwste trends en ontwikkelingen. Ook de adviesbranche is rijkelijk vertegenwoordigd – diverse consultant-gastsprekers gaan vanuit hun eigen expertisegebieden in op actuele (e)commerce vraagstukken. Een overzicht van het evenement en de sprekers.
Shopping Today
Op 23 september vindt Shopping Today (voorheen bekend als de Thuiswinkel Update) plaats in De Fabrique te Utrecht. Shopping Today biedt retailondernemers inspirerende inzichten in de nieuwste ontwikkelingen en trends op het gebied van (e)commerce door de diverse kennissessies die gevolgd kunnen worden. De doelgroep van Shopping Today beslaat zowel Multichannel spelers als ondernemers met een fysieke winkel of alleen een webshop – zo is er inspiratie te vinden voor eenieder die zich bezighoudt met (e)commerce. De organisatie ligt in handen van Thuiswinkel.org en BBP Media.
Programma
Het programma bestaat uit zo’n 40 kennissessies en clinics op het gebied van (e)commerce en geeft tips en tricks over verschillende vakgebieden. Dit maakt het mogelijk voor de bezoekers om een persoonlijk programma samen te stellen afgesteld op hun specifieke behoeftes. De sessies zullen worden verzorgd door succesvolle retailers en (e)commerce specialisten, inclusief tien sprekers uit de advieswereld, die hieronder kort worden uitgelicht:
Sprekers adviesbranche
Marcel van Brenk is als partner bij VODW verantwoordelijk voor de Customer & Marketing Intelligence praktijk. Vanuit fact based marketing helpt hij grote ondernemingen te professionaliseren door het toepassen van geavanceerde data analyses.
Jur Gaarlandt is Senior Manager bij SparkOptimus. Zijn primaire focus ligt op e-commerce marketing & sales. Gaarlandt werkte voorheen bij automotive retailer Markeur, waar hij verantwoordelijk was voor Marketing, klantcontact en e-commerce.
Axel Groothuis, partner bij Eurogroup Consulting, heeft meer dan 15 jaar ervaring in omnichannel retail en e-commerce. Hij hielp in zijn carrière leidende retailorganisaties en productmerken met het bepalen en realiseren van hun e-commerce strategie.
Bertjan Janzen is tax partner bij PwC, waar hij al 20+ jaar werkzaam is. Janzen is gespecialiseerd in de belastingaspecten van digitale transformatie en e-commerce. Tevens is hij voorzitter van de expertgroep Belastingen bij Shopping2020.
Steven Koolen is Senior Manager bij SparkOptimus en heeft ruime ervaring op het gebied van strategische en operationele projecten binnen retail/consumptiegoederen, financiële diensten, hightech en telecom. Koolen is tevens oprichter van Treelz.com.
Shikko Nijland is managing partner bij Innopay, een boutique adviesbureau dat gespecialiseerd is in product/platform ontwikkeling voor met name organisaties actief in de financiële, (B2B) e-commerce en Retail sector.
Matthijs Rosman, Principal bij BoerCroon, adviseert klanten op het gebied van marketing, sales en service, vooral in de transitie naar de omni-channel organisatie. Ook is Rosman mentor in het accelerator programma Startupbootcamp Amsterdam.
Marcel van Trier werkt bij ConQuaestor als Business Consultant op het gebied van Operational Excellence. Hij is gespecialiseerd in retail- en business procesmanagement en helpt retailorganisaties met het innoveren en verbeteren van hun processen.
Bart Vijfhuizen is Senior Strateeg bij Jungle Minds, een bureau dat zich gespecialiseerd heeft in digitale innovatie. Hij helpt bedrijven met het opstellen en uitvoeren van hun digitale strategie, met een focus op steeds veranderende klantbehoeftes.
Shopping2020
De grote vertegenwoordiging van consultancybranche is niet geheel verrassend. Shopping Today wordt Powered by Shopping2020, een onderzoeksprogramma dat voor een groot gedeelte leunt op de expertise van adviesbureaus. Zo leiden maar liefst 17 adviesbureaus een expertgroep van het Shopping2020 programma. Consultants vormen een cruciale rol in dit programma dat zich richt op de significante veranderingen die de retail de afgelopen jaren heeft doorgemaakt en de impact die deze veranderingen ook de komende jaren op de retailwereld zullen hebben.