Eduard de Wilde terug bij marketingspecialist VODW
Na een afwezigheid van bijna negen jaar is Eduard de Wilde teruggekeerd naar zijn roots. Per begin april is hij aan de slag gegaan bij marketingadviesbureau VODW, waar hij tussen 1989 en 2005 ook al werkzaam was, waarvan vijf jaar als partner. Als director van VODW Digital wordt hij verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van VODW’s digitale propositie.
Na het afronden van zijn studie Business Economics aan de Erasmus Universiteit begon De Wilde zijn loopbaan in 1989 bij VODW. Vanaf 1994 heeft hij zich gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale strategieën en concepten. Na zo’n 11 jaar bij het adviesbureau uit Leusden werd hij benoemd tot partner. In 2005 verliet hij VODW, en na een aantal jaar zelfstandig gewerkt te hebben is hij in 2010 aangesteld als Managing Partner van Jungle Minds, een digitaal ontwerpbureau. Daarna werd De Wilde head of eCommerce bij DDB&Tribal, een functie die hij tot maart van dit jaar bekleedde.
VODW Digital
Voor VODW is de aanstelling van De Wilde een logische volgende stap in de uitbreiding van VODW Digital. “Voor onze opdrachtgevers is digitale transformatie een van de belangrijkste uitdagingen”, zegt Patrick Ruijs, managing partner van VODW. “De impact van digitale ontwikkelingen op bestaande business modellen is enorm. Industrieën worden volledig op hun kop gezet. Ook klantbehoeften en klantgedrag veranderen radicaal door de digitale mogelijkheden. Dit heeft niet alleen veel impact, maar gaat ook razendsnel. Vorig jaar hebben we daarom VODW Digital gelanceerd om klanten te helpen bij hun digitale transformatie.”
Met de benoeming van de Wilde krijgt VODW Digital een stevige impuls, aldus Ruijs. De Wilde heeft een staat van dienst van meer dan twintig jaar op het gebied van eCommerce, digitale strategie en omnichannel oplossingen en heeft diverse topbedrijven geadviseerd, waaronder AEGON, Wehkamp, Ahold, Danone en Pon. Ook past zijn persoonlijkheid en manier van werken past goed binnen het team. “Eduard kent onze manier van werken als geen ander en past naadloos in onze cultuur.”
Onderscheidende propositie
Eduard de Wilde: “Het is geweldig om weer bij VODW aan de slag te gaan. VODW Digital is uitstekend toegerust om bedrijven te helpen bij de ontwikkeling van de digitale strategie en die te vertalen naar realisatie. De medewerkers zijn professioneel, hebben veel praktijkervaring en een enorme passie voor het vak. VODW heeft bovendien een groot aantal competenties in huis die naadloos aansluiten op de propositie van VODW Digital, waaronder Data Intelligence, Customer Experience, Innovatie en organisatie. Daarmee is VODW echt onderscheidend in de markt.”
Naast zijn adviesactiviteiten is De Wilde al meerdere jaren juryvoorzitter van de Thuiswinkel-awards.