Ex Accenture partners richten Dicitas Consulting op
De advieswereld is sinds kort een nieuw consultancybureau rijker: Dicitas Consulting. Oprichters zijn Martin Hermsen en Rufus Udo, twee ex-partners van Accenture. Dicitas Consulting richt zicht met name op het ondersteunen van opdrachtgevers met digitale transformaties.
Medio vorig jaar lanceerden Hermsen en Udo adviesbureau Dicitas Consulting. Kort na de oprichting werd het team versterkt met Oliver Trier, die ook van Accenture kwam, en zich als Associate Partner bij de consultancy start-up heeft gevoegd. In de afgelopen maanden zijn diverse projecten binnengehaald, met als gevolg dat het team inmiddels is uitgegroeid naar 10 consultants.
Digitale transformaties
Het dienstenaanbod van Dicitas Consulting centreert zich rondom digitale transformaties, waaronder de ontwikkeling van digitale business modellen, de adoptie van nieuwe technologieën zoals online, mobile- en social media en ook digitaliseringsvraagstukken ten aanzien van de bedrijfsvoering. “Wij helpen organisaties om digitale leiders te worden in hun markt” zegt mede-oprichter Hermsen. In tegenstelling tot digitale specialisten, focust Dicitas Consulting op het bedienen van de gehele waardeketen. “Om tot succesvolle digitale transformatie te komen, moeten de vele stukjes van de puzzel op de juiste plaats terecht komen. Denk aan het sturen en beheersen van de digitale klantervaring, de inzet van omnichannel concepten, analytics op klantdata, mobiele connectiviteit, digitale product- en service innovatie, proces excellence en meer” voegt Hermsen toe.
Hoewel zij niet de schaal hebben van grote adviesbureaus, kan Dicitas Consulting volgens Hermsen klanten voorzien van een end-to-end dienstverlening door het omzetten van hun grote netwerk en door partnerships met gespecialiseerde implementatie- / en solutions organisaties.
Onderscheidend vermogen
Op de vraag wat Dicitas Consulting onderscheidt van overige organisaties wijst mede-oprichter Udo naar het onderscheidende business model van het adviesbureau.
“Wij richten ons puur op de ontwikkeling en implementatie van digitale technologie. We zijn in staat om uitgebreide consultingervaring te combineren met de nieuwste inzichten in technologie, bovendien kunnen we bogen op een sterk partnernetwerk van digitale vernieuwers die leidend zijn in hun specifieke vakgebied”. Ook in de samenwerking met opdrachtgevers volgt Dicitas Consulting de trend naar een meer partnership model, daarmee de traditionele vaste-prijs- of tijd & materiaal tarieven loslatend. “Wij werken met onze klanten op basis van een gezamenlijke verantwoordelijkheid en worden mede afgerekend op het bereiken van de beoogde resultaten”.
Oprichters
De oprichters van Dicitas Consulting hebben gezamenlijk meer dan vijftig jaar werkervaring in de adviesbranche. Martin Hermsen werkt al zijn hele loopbaan als management consultant en heeft jarenlang gewerkt voor Capgemini, Deloitte, Accenture en BearingPoint. Bij zijn laatste twee werkgevers was hij partner, verantwoordelijk voor de Marketing- en CRM praktijk. Rufus Udo heeft meer dan 20 jaar gewerkt bij Accenture, in zijn laatste functie was hij als partner in Nederland verantwoordelijk voor de Industrial Products, Automotive & Construction branchegroep. Oliver Trier begon zijn loopbaan in 2005 bij Accenture, ten tijde van zijn overstap naar Dicitas Consulting vervulde hij de rol van Senior Manager.