Eurogroup voorzitter Supply Chain groep Shopping2020

17 mei 2013 Consultancy.nl

Eurogroup Consulting is samen met GS1 Nederland gekozen tot ‘gastheer’ van de expertgroep ‘Supply Chain’ van onderzoeksprogramma Shopping2020. Onder leiding van Axel Groothuis (Eurogroup Consulting) en Frits van den Bos (GS1 Nederland) gaan tientallen experts het komende jaar een strategische visie ontwikkelen voor supply chains binnen het B2C landschap.
 
Shopping2020
Thuiswinkel.org heeft in samenwerking met de brancheverenigingen ANVR, BOVAG, Inretail, MODINT, NUVO, UNUTO-VNI, Verbond van Verzekeraars en zo’n 180 experts uit het veld onlangs het programma ‘Shopping2020’ opgericht. Doelstelling is om een toekomstvisie te creëren over hoe de consument in 2020 shopt. Uit deze visie volgen praktische handvatten voor (online) B2C verkopende organisaties om zich voor te bereiden op de toekomst. Shopping2020 wordt gesteund door diverse grote B2C bedrijven zoals Ahold, ANWB, KPN en Philips.
 
Expertgroepen
Er zijn in totaal 13 expertgroepen in het leven geroepen, waaronder de expertgroep Selection (gastheer = IBM), de expertgroep Business Models (gastheer = Jungle Minds), de expertgroep Transaction (gastheer = Equens) en de expertgroep ‘Supply Chain’ (gastheer = Eurogroup Consulting en GS1).
 
Twee vragen staan centraal in de de expertgroep ‘Supply Chain’:
- Hoe gaan de supply chains van (e-)retailers en hun leveranciers er in 2020 uit zien?
- Welke mogelijkheden hebben zij om deze ketens zo efficiënt mogelijk in te richten?
 
Reactie van Axel Groothuis
Op de vraag waarom Eurogroup Consulting zich heeft verbonden aan Shopping2020 zegt Axel Groothuis het volgende: “Shopping2020 gaat over de toekomst van onze opdrachtgevers. Niet alleen hoe die toekomst eruitziet maar vooral wat er morgen en overmorgen moet gebeuren om op lange termijn succesvol te blijven. In deze snel veranderende markt zijn dit de vragen waar we graag over meedenken met onze opdrachtgevers – en dus ook binnen Shopping2020”.
 
Planning
Shopping2020 wordt formeel gelanceerd tijdens het congres ‘Shopping Tomorrow’ op 13 juni op Nyenrode Business Universiteit. Op 26 september koppelen de expertgroepen hun eerste bevindingen terug aan het brede publiek en met andere werkgroepen op het congres ‘Shopping Today’. De onderzoeksresultaten worden gepresenteerd in het vroege voorjaar van 2014 tijdens het slotcongres ‘Shopping Together’.