Deloitte & Capgemini grijpen naast recruitment award
Het is Deloitte niet gelukt om voor de derde keer op rij de Digitaal-Werven award binnen te slepen. Ook concurrent Capgemini viel net buiten de boot. Beide adviesbureaus waren een van 7 genomineerden voor de Digitaal-Werven 2012 prijs. De award voor de beste digitale sollicitatie ervaring ging dit jaar naar energieleverancier Enexis.
In 2010 werd de award gewonnen door Deloitte – andere adviesbureaus die meedongen waren ConQuaestor en Eiffel. En vorig jaar was het wederom Deloitte dat de prijs ontving.
Het oordeel van de jury over de recruitment websites van Deloitte en Capgemini:
Juryrapport Deloitte
“Bij Deloitte zijn enkele nieuwe dingen toegevoegd, zoals een Google Hangout. De jury vraagt zich af in hoeverre dit bijdraagt aan de sollicitatie-ervaring, of het daadwerkelijk gebruikt wordt. Mogelijk dat wij als jury hier volkomen naast zitten, maar het lijkt ons niet de meeste nuttige toevoeging. Wel is het knap hoe Deloitte op de volle site nog steeds de balans weet te bewaken tussen vol en overvol. De jury was wel verbaasd over kleine dingen. Zo is de mogelijkheid een open sollicitatie te sturen vermomd als een vacature op de website. Het advies van de jury is daarom eens goed, met onbevooroordeelde ogen, te kijken naar alle elementen op de site en of deze vanuit het oogpunt van de sollicitant echt logisch zijn”.
Juryrapport Capgemini
“Zo zijn bij Capgemini enkele vorig jaar niet werkende links gerepareerd, maar helaas zijn hier weer nieuwe voor in de plaats gekomen, waaronder de integratie van social media. Ook valt het de jury op dat de projecten waar Capgemini erg trots op is uit 2010 stammen, iets wat afbreuk doet aan het imago van een innovatieve organisatie. De website van Capgemini lijkt niet met liefde onderhouden te worden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld hun Facebook pagina. De jury herhaalt daarom haar advies aan Capgemini om de sfeer en het gevoel dat er blijkbaar is op verschillende social media ook naar de website te brengen”.