David Koop en Michelle Geerlings starten bij designbureau Flatland
Ontwerp- en adviesbureau Flatland Visual Thinking heeft twee nieuwe professionals aan boord gehaald: David Koop en Michelle Geerlings.
Flatland Visual Thinking werd opgericht in 2012. Het ‘design-driven’ adviesbureau helpt opdrachtgevers door middel van visualisaties met onder meer strategieontwikkeling en verandermanagementvraagstukken. Het bureau telt ongeveer twintig medewerkers en is gevestigd in Rotterdam.
Vanuit de ambitie om nóg meer organisaties te helpen om strategie en toekomstbeelden te verbeelden, besloot Flatland zijn team te versterken. Een van de nieuwste aanwinsten is David Koop, een doorgewinterde strategy director met uitgebreide ervaring in merkpositionering. In zijn nieuwe rol van Senior Visual Strategist zal hij zich toeleggen op ‘strategic storytelling’, met een focus op change en activatie.
Voorafgaande aan zijn start bij Flatland werkte Koop onder meer als strategy director bij reclamebureaus Roorda, Havas Lemz en FHV BBDO. De afgelopen acht jaar was hij daarnaast werkzaam als online marketingdocent aan de Hogeschool van Amsterdam.
Michelle Geerlings liep vorig jaar al stage bij Flatland en was daarna parttime actief voor het bureau. Drie jaar terug startte ze haar eigen ontwerpstudio, van waaruit ze haar passie voor illustraties ontplooide in rollen als freelance illustrator en workshop facilitator. Haar ruime designervaring zet Geerlings sinds kort in bij Flatland, in de rol van Visual Strategist.
Vorig jaar behaalde Geerlings een master in Strategic Design aan de TU Delft. In het kader van haar afstudeeronderzoek zette ze zich in voor het ministerie van Justitie en Veiligheid. Haar scriptie richtte zich op de mogelijkheden van Artificial Intelligence – zo heeft ze voor het ministerie een kader voor flexibele beleidsvorming ontwikkeld, gericht op mensgerichte AI.