Crossminds voegt pricingsoftware van Symson toe aan diensten

01 maart 2021 Consultancy.nl 3 min. leestijd
Meer nieuws over

Crossminds, een specialist in strategievorming en -implementatie heeft een partnership gesloten met Symson, een leverancier van software voor demand forecasting en pricing.

Door de krachtenbundeling tussen de twee bedrijven kan Crossminds zijn sales & marketing-aanbod verbreden, onder meer door het toevoegen van leidende oplossingen van Symson op het gebied van pricing en forecasting. Door gebruik te maken van slimme algoritmes en predictive analytics op klantgedrag, kunnen de tools van Symson de strategie- en implementatiespecialist helpen met het optimaliseren van zijn pricing-strategie.

Crossminds-directeur Michel van Dijk is blij met Symson als complementaire partner: “De kunst is om als dienstverlener waarde toe te voegen voor de klant zonder een situatie van afhankelijkheid te creëren. De open en transparante manier van werken sluit goed aan bij onze werkwijze. Primaire focus bij Symson is ook het realiseren van het beste resultaat voor haar klant, met een Rotterdamse no nonsense-aanpak. Daar houden wij van.”
Crossminds voegt pricingsoftware van Symson toe aan diensten

Proposities verbreden

De twee bureaus koesterden al langer de wens om hun proposities verder te verbreden: “Al snel werd duidelijk dat er hier sprake is van 1+1=3 en dat partijen met een gezamenlijke propositie een strategische dienst/oplossing aan de markt kunnen bieden, waarbij Symson de softwarematige oplossing levert en Crossminds de implementatie/het verandermanagement verzorgt”, leggen de partners uit.

Waar het in Rotterdam gevestigde Crossminds zich vanuit de vastgestelde strategie vooral toelegt op het systematisch implementeren van processen en systemen, brengt Symson wetenschappelijke kennis, data science en software engineering samen in het Symson AI-platform, waar klanten snel kunnen reageren op dynamisch klantgedrag.

Met deze tool kunnen bedrijven hun prijs- en vraagvoorspellingen optimaliseren. “Door de gezamenlijke input en kennis op verschillende expertisegebieden kunnen we samen het beste resultaat bereiken om ondernemingen klaar te maken voor de digitalisering”, aldus de partners.

Digitalisering versnelt, klantgedrag verandert

Het partnership tussen Crossminds en Symson vindt plaats in mogelijk een van de meest impactvolle periodes uit de geschiedenis van de mens. Naast voor veel medisch en persoonlijk leed heeft de coronapandemie in uiteenlopende markten binnen het bedrijfsleven gezorgd voor een versnelling van digitalisering en bedrijfstransformaties, evenals nieuwe wensen vanuit de markt. “Deze vraagt steeds meer om intelligente toepassingen als het gaat om anticipatie op snel veranderend klantgedrag”, schrijft Symson in de persverklaring over het partnership.

De ontwikkelingen in de markt hebben volgens Symson “een directe invloed op het klantgedrag; hoe de klant koopt, waar de klant koopt en wat de klant koopt. Doordat er ook steeds meer data wordt achterhaald, is het mogelijk om met die data slimme (machine learning-)modellen te ontwikkelen die het klantgedrag kunnen voorspellen.”

In deze video lichten Crossminds en Symson hun partnership verder toe.