B2B Portal van MSR faciliteert succes op zakelijke automarkt
Met de B2B Portal oplossing van MSR Consulting Group kunnen importeurs en dealerbedrijven hun slagkracht vergroten.
De business-to-business (B2B) markt vertegenwoordigt een steeds groter deel van de nieuwverkoop van auto’s. Daarbij komt ook dat zakelijke auto’s en vooral bedrijfswagens een gezond volume met dit rendement met zich meebrengen. “De focus op B2B is een trend die al langer zichtbaar is”, legt Martin van Eck van MSR Consulting Group uit.
“De coronacrisis heeft gezorgd voor versnelde professionalisering bij importeurs en dealerbedrijven”, laten Van Eck weten. “Met de juiste sales- en marketingacties kan op kostenefficiënte wijze behoud of groei worden bereikt.”
Het waarom is helder: de zakelijke markt is stabieler, kenmerkt zich door meer partijverkoop en gezonde marges op een voertuig. Vooral bij bedrijfswagens. Ook positief: de spin-off in de vorm van werkplaatsomzet. De stijgende populariteit van private lease kan bovendien extra salesvolume gaan geven dankzij de korte vervangingscyclus.
Succesvoller
Om succesvoller te kunnen zijn op de zakelijke markt ondersteunt MSR importeurs en dealerbedrijven met B2B-trajecten om het salespotentieel volledig te benutten. Centraal bij de advisering en coaching staat het eigen MSR B2B Portal. Hierin zijn zeven online tools geïntegreerd:
- Fleetdatabase
- Marktpotentieel analyse
- Sales plan generator
- Leads- en relatiebeheertool
- Campagnetool
- Coaching- en ontwikkelingstool (inclusief 360 graden assessment)
- Organisatie- en proces verbetertool
Samenspel
Het portal biedt bovendien een uitgebreid KPI-dashboard om de resultaten en ontwikkelingen te volgen. “Het systeem is zo ingericht dat zowel importeur, dealermanagement als de individuele medewerker toegang hebben tot de gegevens en rapportages”, benadrukt Van Eck. “Deze transparantie draagt bij aan een soepel samenspel tussen importeur, dealer en MSR, en dus aan betere resultaten.”
MSR maakt het verschil met haar jarenlange kennis, ervaring en drang tot innovatie. Logischerwijs zijn alle onderdelen van het B2B Portal dan ook coronaproof. “Een goed voorbeeld is de leads- en relatiebeheertool, waarbij je nu heel gemakkelijk een Webex meeting inplant”, besluit Van Eck.