Martijn Catz benoemd tot Associate Partner bij Fronteer
Fronteer heeft een interne promotie doorgevoerd – Martijn Catz is sinds begin dit jaar benoemd tot Associate Partner en gaat zich in het bijzonder toeleggen op digital en corporate innovatie.
Martijn Catz (32) is een ervaren strategie-adviseur en ondernemer, met ruime ervaring op het snijvlak van marketing, digitale innovatiestrategie, branding en start- en scaleups. Bij Fronteer, opgericht in 2008 als Fronteer Strategy door Martijn Pater en James Veenhoff*, is Catz inmiddels zo’n twee jaar werkzaam. In dat jaar sloot hij zich aan als Senior Strategist bij het bureau, dat organisaties begeleidt in het ontwikkelen van innovaties en nieuwe impactvolle strategieën. Naast oprichters Pater en Veenhoff, maakt ook Hein van Es deel uit van het partnerteam.
Tot de rebranding naar Fronteer in 2016, lag de focus van het bureau nog sterk op strategie-advies. De afgelopen jaren verbreedde het bedrijf zijn werkveld echter naar diverse andere diensten, waaronder innovatie, digitale strategie, co-creatie en de ontwikkeling van concepten. Met dit bredere serviceportfolio is het Fronteer de afgelopen jaren gelukt om geleidelijk te groeien naar een team van ruim 25 professionals. Met de benoeming van Martijn Catz, luidt Fronteer nu een nieuwe fase in, waarin verdere groei en internationalisering centraal zullen staan.
Groei en internationalisering: focus op digital en innovatie
Als gevolg van zijn promotie, is Martijn Catz nu de eerste Associate Partner binnen Fronteer. In zijn nieuwe rol zal hij zich vooral richten op het digitale domein en corporate innovatie. Ook wordt hij mede verantwoordelijk voor de verkoopactiviteiten van het bureau, dat voor zijn medewerkers een holocratisch bedrijfsmodel hanteert, waarbij zelforganisatie centraal staat.
Oprichter Pater zegt over de promotie en kwaliteiten van de kersverse Associate Partner: “Martijn Catz heeft bewezen een zeer scherp oog te hebben voor innovatie en strategie en wat er voor nodig is om een groep mensen in beweging te krijgen. Hij is echt een co-creator. Wij kijken er naar uit om samen met hem in het digitale domein en daarbuiten veel impact te gaan maken.”
Het adviesbureau, dat werkt voor organisaties als Heineken, Philips, KLM, PON, ROC van Amsterdam, Eneco, HEMA, Bugaboo en WNF, geldt naar eigen zeggen als een “specialist in expert co-creatie”. Daarmee doelt Fronteer op het betrekken van klanten, gebruikers en experts in gestructureerde, waardevolle samenwerkingen. Daaruit vloeien vervolgens baanbrekende ideeën, helderheid en concepten voor groei voort. “Wij willen een bijdrage leveren aan de ontwikkeling en impact van bijzondere innovaties voor merken, maatschappij en milieu”, aldus Fronteer.
Strategie en creativiteit
Catz toont zich verheugd over zijn nieuwe rol binnen het adviesbureau: “Fronteer combineert gedegen strategie met onderscheidende creativiteit, dit is voor mij de absolute basis om succesvol vanuit te kunnen innoveren. Ik kijk er naar uit organisaties hier nog meer in uit te dagen. ‘If you always do what you’ve always done, you’ll always get what you’ve always got’ - Henry Ford.”
In zijn eerdere loopbaan werkte Martijn Catz onder meer als Team Lead & Digital Strategists voor FONK Cape Town, was hij medeoprichter van Belastingbutler.nl en rondde hij onder andere een master in Marketing Management af aan Vrije Universiteit Amsterdam.
* Martijn Partner is een voormalig Bain & Company adviseur en initiatiefnemer van NDSM Energie. James Veenhoff is onder andere oprichter van de Amsterdam International Fashion Week. Hein van Es is de initiatiefnemer van platform Teamers.com.