Top 10 strategische consultancybureaus hebben 11,4 miljoen volgers

03 september 2018 Consultancy.nl

De tien grootste strategische consultancykantoren ter wereld hebben gezamenlijk meer dan 11 miljoen volgers op de drie social media-kanalen Facebook, Twitter en LinkedIn. Dat toont niet alleen aan hoe populair sociale media zijn voor de online activiteiten van bureaus, maar ook hoe populair deze geworden zijn met het oog op hoogwaardige content. Dat blijkt uit een analyse van Consultancy.org.

Anno 2018 zijn de meest gebruikte social media-kanalen onder Nederlanders WhatsApp (11,5 miljoen gebruikers), Facebook (10,8 miljoen), YouTube (8 miljoen), LinkedIn (4,4 miljoen) en Instagram (4,1 miljoen), Pinterest (3,0 miljoen) en Twitter (2,8 miljoen). In de digitale en mobiele wereld van vandaag vormen sociale media voor consultancyorganisaties daarmee essentiële kanalen voor het delen van bijvoorbeeld nieuws, updates, prestaties en wervingsbehoeften.

Uit een nieuwe analyse van Consultancy.org, het internationale moederbedrijf van Consultancy.nl, blijkt dat de top strategy consultancykantoren samen goed zijn voor ruim 11 miljoen volgers op Facebook, Twitter en LinkedIn. Alleen al op hun respectievelijke LinkedIn-accounts zijn de strategiekantoren goed voor meer dan 4 miljoen volgers. Vandaag de dag gebruiken zowel recruiters als werkgevers over de hele wereld LinkedIn om kandidaten voor banen te vinden. Ook voor strategiekantoren is dit sociale medium uitgegroeid tot een essentieel platform voor hun branding- en wervingstrategieën.
The social media follower base of the top ten strategy consulting firms Om de populariteit van de social media-kanalen van de grootste strategiekantoren ter wereld in kaart te brengen, nam Consultancy.org het aantal volgers op Facebook, Twitter en LinkedIn onder de loep*. De top-tien wordt aangevoerd door McKinsey & Company, ’s werelds grootste strategy consultancykantoor, dat op deze sociale media meer dan 4,5 miljoen volgers heeft. De populariteit van McKinsey op LinkedIn is bijna een derde groter dan die van de nummer twee in de lijst – The Boston Consulting Group (BCG). Vorige maand nog mocht BCG de mijlpaal van meer dan 1 miljoen volgers op LinkedIn vieren. Over alle social media kanalen bezien heeft BCG ruim 3 miljoen volgers.

Op de derde plek volgt Bain & Company, dat in totaal ongeveer 1,5 miljoen volgers heeft op LinkedIn, Facebook en Twitter. Opvallend gegeven is dat het relatief meer business- en carrièregeoriënteerde LinkedIn-platform in verhouding met het informelere Facebook bij alle strategy consultancykantoren beduidend minder volgers telt. Bain heeft bijvoorbeeld 526.000 volgers op LinkedIn, terwijl het 811.000 volgers heeft op Facebook. Dit geldt evenzo voor de overige top-10 strategy consultancykantoren. Zo heeft de nummer vijf in de lijst, Strategy& (799.000 volgers), bijna 300.000 meer volgers op Facebook dan op LinkedIn.

Geen enkel strategy consultancykantoor met meer dan 100.000 LinkedIn-volgers, heeft overigens minder dan 100.000 Facebook volgers, zo laat de analyse zien. A.T. Kearney (#6) en Roland Berger (#7) zijn de laatste twee top-10 spelers voor wie dit geldt. De top-10 lijst wordt gecompleteerd met L.E.K. Consulting (149.000 volgers op de drie kanalen), EY Parthenon (57.000) en OC&C Strategy Consultants (45.000).

* De individuele landenpagina’s van de strategiekantoren op de verschillende social media-platformen zijn niet meegenomen in de analyse.


Meer nieuws over

×
×
A.T. Kearney Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Connective Payments Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting Flowant flowresulting FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven InContext innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG KPN ICT Consulting Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Merkle METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quantics Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst ResidentieProfs RGP Rijnconsult Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup