Consultancy.uk in top 100 nieuwsplatformen over digitale transformaties
Consultancy.uk, een zustersite van het Nederlandse Consultancy.nl en onderdeel van het wereldwijde Consultancy.org netwerk, is erkend als een top-100 nieuwsplatform voor digitale transformaties. Consultancy.uk staat daarmee naast grote namen in het online landschap, waaronder CIO.com, MIT Sloan Management Review, Strategy + Business, Inc.com, Forbes en Silicon Republic. De lijst bevat geen Nederlandse publicaties.
De ranking van de top 100 influencers op het gebied van digitale transformatie werd opgesteld door Onalytica, een analyst gespecialiseerd in predictive analytics. De onderzoekers van het bedrijf spitten door meer dan 90 dagen aan social media posts van meer dan 50.000 gebruikers van sociale netwerken om te bepalen welke cijfers, merken en publicaties fungeren als waardevolle informatiebron over het onderwerp.
Het onderzoek dook daarbij in meer dan 380.000 statussen en updates, waarbij onderzoekers zowel keken naar het aantal en de kwaliteit van de contextuele referenties die gebruikers ontvingen, als naar de sociale, actuele invloed en de inhoudelijke autoriteit van de gebruikers. Dit werd gedaan door alle sociale activiteit op Twitter te ontleden en door te kijken naar hoe vaak er naar influencers op Twitter, Instagram, Facebook, YouTube, Forums, Blogs, Nieuws en Tumblr content werd verwezen met betrekking tot het thema ‘digitale transformaties’.
In de categorie publicaties, gericht op journalistieke platformen die berichten over digitale disruptie, is Consultancy.uk genoemd als een van de top influencers. Het online nieuwsplatform, dat zich richt op de consultancymarkt in het Verenigd Koninkrijk, volgt actief projecten en publicaties van adviesorganisaties in meer dan zestig sectoren en functionele gebieden, en bericht dagelijks over het laatste nieuws en trends in het advieslandschap. Vanuit de UK belicht Consultancy.uk – onderdeel van het internationale Consultancy.org netwerk en een zustersite van Consultancy.nl – ook internationale content.
‘Digital transformation’ vormt een van de belangrijkste pijlers van de wereldwijde consultingmarkt – de branche is jaarlijks meer dan $23 miljard waard en zal de komende jaren naar verwachting snel blijven groeien. Ter vergelijking: de Britse consultingmarkt wordt geraamd op een waarde van £7,3 miljard, waarbij digital nu bijna een kwart van de markt vertegenwoordigt. Dat beeld herkent ook Jack Brinded, redacteur bij Consultancy.uk, die aangeeft dat de komende jaren vanuit organisaties de behoefte aan advies over digitale transformaties naar verwachting niet zo snel zal gaan afnemen. Voor veel bedrijven is digital namelijk de manier is om hun operaties, finance en supply chain te optimaliseren of hun klantrelaties te versterken.
Toch staat digitalisering volgens sommige onderzoeken echter nog in de kinderschoenen, zo als ook in een recent rapport van McKinsey & Company naar voren komt. Zo stelden de onderzoekers dat de nog groeiende volwassenheid van digital nog miljarden aan economische waarde kan ontsluiten. Tegenover die positieve cijfers staan ook de vele rapporten die waarschuwen voor het verlies van miljoenen banen als gevolg van digitalisering, robotisering of andere automatisering. Brinded: “Sommige op Consultancy.uk uitgelichte analyses suggereren bijvoorbeeld dat tegen 2055 tot maar liefst 60% van de werkactiviteiten geautomatiseerd zal kunnen worden. Digitale transformatie zal nog jarenlang hoog op onze radar blijven staan, omdat het zowel kansen als uitdagingen biedt voor bedrijven, adviesbureaus en de samenleving als geheel."
Larry Zeenny, die leiding geeft aan het Consultancy.org netwerk, is blij met de erkenning van een toonaangevende analytics-expert zoals Onalytica. “Nu digitale transformatie steeds belangrijker wordt voor zowel onze lezers als onze klanten, is het geweldig om te zien dat onze journalistiek in het veld wordt gewaardeerd door experts uit de sector. Buiten de UK kijken we ernaar uit om wereldwijd een vergelijkbare online voetafdruk neer te zetten, door onze platformen en het bereik ervan naar alle uithoeken van de wereld uit te breiden.”