Bright & Company trekt Arnoud Landlust en Marthe van der Molen aan

19 april 2018 Consultancy.nl

Bright & Company heeft de afgelopen periode twee nieuwe Consultants toegevoegd aan de gelederen. Arnoud Landlust, voormalig adviseur van onder meer PwC en KPMG is in maart aan de slag gegaan. Marthe van der Molen draait sinds september van vorig jaar mee binnen het HR-consultancybureau – zij blikt tevreden terug op haar eerste maanden en opdrachten.

Opgericht in 2005 door drie voormalige partners van Atos (KPMG) Consulting, is Bright & Company een HR-adviesbureau gespecialiseerd in human capital-vraagstukken, zoals onder meer HR-strategieën, organisatieontwikkeling en HR-transformaties, HR Analytics en HR Organisation Effectiveness. “Bright & Company helpt opdrachtgevers met het oplossen van vraagstukken op het gebied van mens, werk en organisatie. Samen met onze klanten realiseren wij onherstelbare verbeteringen’ binnen organisaties”, aldus Richard Jongenotter, partner bij Bright & Company. 

Anno 2018 telt het team van Bright & Company dertien medewerkers en associates, waaronder drie partners: medeoprichter Ruurd Baane, Richard Jongenotter en de recent aangetrokken Derk Jan Koole

Arnoud Landlust

De nieuwste toevoeging aan het team, Arnoud Landlust, heeft ruim zeventien jaar ervaring in organisatieontwikkeling. Voor zijn aanstelling bij Bright & Company heeft hij onder meer gewerkt bij KPMG Consulting, PwC Advisory, ING Bank, Vrije Universiteit, Walt Disney en Douwe Egberts. Hij heeft zowel gewerkt als externe organisatieadviseur en als interne (interim) HR manager/adviseur. “Hierdoor heeft hij vanuit verschillende invalshoeken de complexe strategische kant en de weerbarstige praktijk leren doorgronden”, aldus Jongenotter.

Arnoud Landlust en Marthe van der Molen - Bright & CompanyAls gesprekspartner van het (senior) management heeft Landlust meerdere (internationale) organisaties ondersteund met veranderingstrajecten, leiderschaps- en ontwikkelingsvraagstukken en de daarmee gepaarde inrichting van HR. Jongenotter: “Arnoud is vertrouwd met de bedrijfskundige, analytische kant van organisatieontwikkeling alsook het inspirerend, creatief begeleiden van veranderingen in de praktijk.” Landlust studeerde Beleid, Communicatie & Organisatiekunde aan de VU Amsterdam en heeft ook een diploma aan de Hoge Hotelschool in Den Haag behaald. Onlangs heeft hij een driejarige opleiding in persoonlijke ontwikkeling aan het ITIP afgerond.

Marthe van der Molen

Enige tijd voor Landlust, sloot Marthe van der Molen zich aan bij Bright & Company. Zij voegde zich in september vorig jaar bij het team. Sindsdien werkt ze in de rol van Consultant aan vraagstukken waar proces, gedrag en de mens samenkomen en doet dit het liefst op verschillende niveaus in de organisatie, van directie tot operationeel niveau. Voorafgaande aan haar start bij Bright & Company was Van der Molen twee jaar werkzaam bij Twynstra Gudde, in de rol van Adviseur Organisatieontwikkeling. In de drie jaren daarvoor was ze als adviseur actief bij Twynstra-dochter Adviestalent.

Inmiddels, zo’n zeven maanden na haar overstap naar Bright & Company, blikt Van der Molen terug op een geslaagde eerste halfjaar, waarin aan veel verschillende opdrachten heeft mogen werken. Zo was ze betrokken bij een teamontwikkelingstraject in de offshoresector, faciliteerde ze een sessie bij een zakelijke dienstverlener – waarbij de organisatiefactoren die bijdragen aan meer werkgeluk onder de loep werden genomen – en begeleidde ze een nieuw directieteam binnen een fusieorganisatie in zijn teamproces. Bovendien evalueerde ze die fusie vanuit een veranderkundig perspectief en schreef ze mee aan een publicatie over dit veranderproces.

Van der Molen vertelt enthousiast: “Bij Bright heb ik mijn plek gevonden. We zijn een klein hecht team, waar we samen bouwen aan de toekomst en aan mooie klantopdrachten. Ik voelde me meteen thuis en houd ervan om uitgedaagd te worden om continu te blijven innoveren op ons vakgebied en onze aanpak en de hoge kwaliteitsstandaard waar te maken.”

Over haar toegevoegde waarde voor klanten, zegt Jongenotter onder andere: “Klanten waarderen haar persoonlijke en open stijl, waarmee ze scherpe vragen stelt en samen met de organisatie tot nieuwe inzichten komt. Met haar nuchtere kijk en haar achtergrond in moderne dans heeft Marthe er plezier in om weer beweging en voortgang in vraagstukken te krijgen. Dingen die vastgeroest zijn, losmaken, samen kijken hoe het beter kan, mensen eigenaarschap geven voor hun eigen ontwikkeling, ze laten floreren.” Een andere sterke eigenschap is volgens de partner dat Van der Molen vraagstukken vanuit nieuwe invalshoeken weet aan te vliegen: “Marthe werkt veel vanuit een veranderkundige bril, inzichten uit leiderschapsontwikkeling, maar ook vanuit de positieve psychologie. Hiermee voegt ze vaak een ander perspectief toe.”

More on: Bright & Company | People Strategy
Netherlands
Company profile
Bright & Company | People Strategy is a Netherlands partner of Consultancy.org