GeeFirm lanceert Google for Work campagne voor middelgrote bureaus
GeeFirm, een bedrijf dat zich focust op de professional services markt en gespecialiseerd is in alle Google for Work producten, heeft een nieuwe campagne gelanceerd speciaal voor middelgrote consultancybureaus. Als onderdeel van de campagne, die loopt tot 31 december 2016, kunnen consultancybureaus ervaren hoeveel ze kunnen besparen als ze de overstap maken van hun huidige bedrijfsoplossingen naar Google for Work. Daarnaast zullen ze tijdens de implementatiefase financiële tegemoetkoming krijgen.
De laatste jaren zijn cloud-based platformen getransformeerd tot dé manier waarop consultancybureaus hun interne operaties organiseren. Nieuwe technologieën, gecombineerd met de kracht van mobiel hebben de IT systemen sterker en flexibeler gemaakt waardoor consultancybureaus hun end-to-end processen kunnen versterken - van bedrijfsontwikkeling en klantrelatie management tot het projecteren van de levering en financiën.
Cloud-based werken brengt vele voordelen met zich mee. Oplossingen zoals Google for Work en Microsoft Office 365, maar ook producten van kleinere spelers worden in rap tempo toegepast binnen bedrijven. Volgens de meerderheid van analisten, zal deze trend doorzetten. Zo blijkt uit een recent onderzoek van een grote cloud aanbieder dat op dit moment 12% van alle bedrijven 100% in de cloud werken. In slechts vijf jaar, zal dit percentage gestegen zijn naar 50% en in 2025 zal zelfs meer dan 70% van de bedrijven hun IT verschoven hebben naar de cloud, voorspelt het onderzoek. Over het algemeen zullen verschillen in cloud strategieën voorkomen, afhankelijk van het soort bedrijf en industrie, de grootte van het bedrijf en de soort werkzaamheden.
Hoewel meer bedrijven lijken te kiezen voor de weg naar de cloud, blijft deze hobbelig. Respondenten geven aan dat bedrijven aarzelen om de oude systemen in te wisselen voor een volledige cloud-based omgeving en dat ze vrezen voor de overgangsfase.
Het Nederlandse softwarebedrijf GeeFirm biedt bedrijven in de professional services de kans om over hun angst heen te komen, door samen met Google een ‘Mid-market campagne’ te lanceren. De campagne focust op het ondersteunen van middelgrote consultancybureaus, van 100 tot 3.000 werknemers, en andere dienstverleners tijdens het ontdekken van alle Google for Work producten. Wanneer ze er voor kiezen om de producten daadwerkelijk te gaan gebruiken, dan wordt het systeem snel opgezet. Google zal bovendien een financiële bijdrage aan het programma leveren, onder andere bestaande uit een bijdrage in implementatiekosten en een regeling die kosten vergoedt totdat de bestaande Enterprise License Agreement contracten aflopen*.
Google Apps, de voorganger van Google Apps for Work, heeft sinds de lancering in 2006 veel succes gehad. Door de jaren heen is het gebruik aanzienlijk gegroeid. Het pakket combineert en integreert alle Google bedrijfsapplicaties, waaronder Gmail, Hangouts, Google Agenda, Drive, Docs, Sheets, Slides, Groups, News, Play, Sites en Vault, alsook een assortiment van meer industrie en functie specifieke applicaties. De meest recente gegevens, vrijgegeven door de firma, laten zien dat meer dan 5 miljoen organisaties gebruik maken van Google Apps, met wereldwijd 50 miljoen gebruikers, inclusief bekende bedrijven.
“Wanneer middelgrote consultancybedrijven overstappen naar Google for Work, kunnen ze 40% tot 60% besparen op hun IT kosten”, aldus Jeroen Hovinga, directeur bij GeeFirm. Een studie, uitgevoerd door BetterCloud vond dat onder 1.500 bedrijven die onlangs overgestapt zijn naar de cloud, Google for Work gebruikers een gemiddelde kostenbesparing hebben van 41% in vergelijking met 27% bij het gebruik van Office 365. Naast de kostenbesparing, geven ze aan dat het overstappen een aantal operationele voordelen heeft: 88% van de ondervraagde bedrijven heeft aangegeven dat de cloud hen de mogelijkheid biedt om de flexibiliteit en mobiliteit te verbeteren, daarnaast zegt 84% dat het gebruik samenwerken bevordert.
Hoewel precieze besparingen afhankelijk zijn van ‘bedrijfsspecifieke oplossingen’, hebben verschillende recente onderzoeken, uitgevoerd in de adviesbranche, aangetoond dat consultancybedrijven innoverend willen blijven. Eric de Muinck Keizer, Manager Google for Work Benelux: “De voordelen van het overstappen naar Google for Work zijn niet alleen kostenbesparingen. We zien een enorme kans voor consultancybureaus om de efficiëntie van de werkprocessen te verhogen door het stimuleren van samenwerking, het beperken van het aantal herhalingen en het verminderen van het e-mailverkeer met collega’s en cliënten. Belangrijke voordelen van een verhoogde effectiviteit bestaan uit snellere outputs en hogere klantbetrokkenheid.”
De Muinck Keizer omschrijft de mid market campagne als “een unieke kans” voor adviesbureaus om over te stappen naar Google Apps for Work. “Onze partner GeeFirm is gespecialiseerd in het helpen van professional service bedrijven en is volledig uitgerust om hen te ondersteunen bij de overstap naar Google Apps for Work”, sluit hij af.
Bureaus die meer informatie willen ontvangen over de campagne kunnen contact opnemen met GeeFirm medeoprichter Jeroen Hovinga.
* Als bedrijven momenteel een contract hebben bij een ander bedrijf dat kantoorpakketten aanbiedt, zoals Microsoft of IBM Enterprise, dan kunnen zij Google Apps for Work gratis gebruiken totdat hun huidige contract verloopt.