Cmotions verhuist naar nieuw kantoor in Amersfoort
Cmotions, een snelgroeiend bureau gespecialiseerd in data en analytics, is verhuisd naar een nieuw kantoor in Amersfoort. Om deze mijlpaal te vieren met medewerkers en relaties organiseert Cmotions op 30 september een exclusief openingsfeest.
Tino Faulhaber, Directeur Marketing & Sales bij Cmotions vertelt over de achtergrond voor de verhuizing: “Vanuit Cmotions zijn we altijd bezig om onszelf aan te passen aan veranderende markt- en klantvragen en daar hoort ook onze totale uitstraling van het bureau bij. In essentie wilden we verfrissen en nog beter aansluiten op de behoeften van onze medewerkers en opdrachtgevers.” Hij vertelt hoe het oude kantoor “functioneel prima fungeerde”, maar dat de nieuwe vestiging vooral een “inspirerende omgeving” en flexibiliteit moet bieden: “Cmotions wil haar medewerkers en opdrachtgevers een inspirerende omgeving bieden waarbij je dingen terug ziet die ons zowel zakelijk als privé boeien. Als je bij ons binnenkomt wil je al direct een beeld hebben, van wat voor type mensen er werken en de energie voelen! We willen qua huisvesting een omgeving bieden, waarbij je het maximale uit jezelf en elkaar kunt halen.”
Gevraagd naar hoe het nieuwe kantoor in die doelstellingen zal voorzien, wijst Faulhaber onder meer op de mogelijkheid tot samenwerking en kennisdeling. “Veel van onze consultants vinden het leuk om mee te bouwen aan de ontwikkeling van Cmotions en geven zelf aan om een rol te willen spelen bij interne projecten. Onlangs hebben we gemerkt dat in toenemende mate consultants hun kennis willen verrijken en delen, waarbij er steeds vaker vanuit het bureau samengewerkt wordt.”
Hij geeft als voorbeeld The Analytics Lab, een nieuw initiatief van Cmotions. “In het Analytics Lab van Cmotions kunnen onze consultants en opdrachtgevers op basis van cloud-technologie experimenteren met data en tooling. Een goed voorbeeld waarbij wij opdrachtgevers kunnen adviseren bij het nemen van de juiste beslissingen door deze kwantitatief te onderbouwen, en dit gaat breder dan alleen marketing. Vandaar dat we onze pay-off hebben aangescherpt, naar fact based decisions.”
In het nieuwe kantoor van Cmotions zullen mogelijkheden geboden worden voor het volgen van opleidingen op het gebied van analytics, data science en machine learning. “We verzorgen bij ons eigen kantoor – vanuit Cmotions Academy – zelf veel opleidingen en trainingen voor onze eigen medewerkers en voor onze opdrachtgevers”, zegt Faulhaber, die een voorbeeld noemt: “In onze eigen Masterclass van Cmotions Recruitment, worden pas afgestudeerden in zes weken opgeleid om daarna direct aan de slag te kunnen als data-analist of data scientist.”
Ook biedt het nieuwe pand de ruimte voor het verzorgen van ronde tafelsessies voor relaties. “We willen onze ronde tafelsessies met onze relaties in de toekomst in ons eigen pand organiseren, waarbij we gebruik kunnen maken van de faciliteiten van Atoomclub (de eigenaar van het pand).” Cmotions huurt een gedeelte van het pand, waar ook andere bedrijven gevestigd zijn. Voordeel van een dergelijk ‘Starbucks’ concept is dat er “meerdere Atoomclub vestigingen in Nederland verspreid zitten (in Amsterdam, Utrecht), waar ook Cmotions gemakkelijk 24/7 gebruik van kan maken.”
“We zijn erg trots op deze ontwikkeling en we zien dit ook als een mooie mijlpaal na een aantal jaren intensief te hebben gewerkt met elkaar aan onze groeistrategie. Ik ben ervan overtuigd dat deze stap extra nieuwe energie geeft om de volgende mijlpalen met elkaar te behalen”, besluit Faulhaber.
Om de verhuizing te vieren met medewerkers en relaties, organiseert Cmotions op 30 september 2016 een “exclusief openingsfeest”. Tijdens de middag zal Cmotions het verhuisconcept toelichten en een rondleiding verzorgen voor de aanwezigen. Tot slot zal tijdens deze bijeenkomst de wethouder van Amersfoort een beeld schetsen, waarom juist Amersfoort een interessante plek is om je als innovatief bedrijf te vestigen.