GHZ-instelling Abrona implementeert mijnCaress ECD-oplossing

03 augustus 2016 Consultancy.nl

Gehandicaptenzorgorganisatie Abrona gaat werken met mijnCaress van PinkRoccade Healthcare. Het nieuwe IT-systeem gaat volgens planning later dit jaar live, de volledige implementatie wordt naar schatting medio 2017 afgerond. 

Met meer dan twintig zorghuizen in de provincie Utrecht is Abrona een van de grotere zorgspelers in de regio. Het bedrijf ondersteunt mensen met een verstandelijke beperking.

Afgelopen jaar besloot het managementteam van de gehandicaptenzorgorganisatie om een nieuw IT-systeem aan te schaffen voor het beheer van elektronische cliëntdossiers (ECD). Om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van alle aanbieders, organiseerde Abrona begin maart meerdere werksessies. De (eind)gebruikers – zowel zorgprofessionals als cliënten – gingen hierbij actief aan de slag met de software. Na een eerste ronde werksessies maakte de GHZ-instelling een voorlopige keuze. Met deze aanbieders dook de zorgorganisatie dieper de software in. 

GHZ-instelling Abrona kiest voor mijnCaress ECD-oplossing

Uiteindelijk kwam mijnCaress als winnaar uit de bus. Het ECD-systeem van PinkRoccade Healthcare werd zowel door cliënten als de medewerkers op de eerste plek gezet. “Wij vonden het mijnCaress Cliëntportaal het mooiste en gebruiksvriendelijkste”, aldus Eelco Smittenaar, voorzitter van de Centrale Cliëntenraad Abrona. Verder geeft Smittenaar aan dat de medewerkers van Abrona tijdens het selectietraject vooral hebben gekeken naar de manier waarop het systeem samenwerking met het sociale netwerk van cliënten faciliteert. “Bij de selectie van het nieuwe elektronisch cliëntdossier was dit dan ook het belangrijkste criterium.”

Met het nieuwe systeem verwacht Abrona de gebruikerstevredenheid te verhogen en de samenwerking tussen de verschillende schakels in de zorgketen naar een hoger niveau te tillen. Daarnaast leidt de nieuwe werkwijze in de regel tot meer wendbaarheid binnen de IT en een lagere total cost of ownership.

Inmiddels is de eerste fase van de implementatiefase gestart. Het IT-systeem wordt gefaseerd uitgerold, waarbij de eerste gebruikers later dit jaar nog live gaan met de nieuwe manier van werken. Als alles volgens plan verloopt is rond de zomer van 2017 de uitrol voltooid en verschuift het programma naar de zogeheten ‘post go-live support’ fase. 

Eerder dit jaar ondersteunde PinkRoccade Healthcare het Havenziekenhuis met de ingebruikname van een nieuw systeem voor beeldmanagement (PACS-2) en afgelopen jaar werkte het ICT-consultancybureau onder meer samen met Franciscus Gasthuis & Vlietland aan de implementatie van een nieuw EPD-systeem.

More on: PinkRoccade Healthcare
Netherlands
Company profile
PinkRoccade Healthcare is not a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

PinkRoccade Healthcare

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.