Adviesbureau Zestgroup lanceert nieuwe website
Afgelopen maand lanceerde Zestgroup een nieuwe website. Naar eigen zeggen sluit de nieuwe site beter aan op de identiteit en dienstverlening van het consultancybureau. Celine Kraft, verantwoordelijk voor de marketing bij Zestgroup, geeft tekst en uitleg.
Zestgroup werd in 2003 opgericht en is sindsdien uitgegroeid tot een middelgroot adviesbureau met ongeveer tachtig professionals in dienst. Het bureau onderscheidt zich door een sterke focus op strategie-executie, waarbij het zich specialiseert in de implementatie van veranderinitiatieven binnen de bedrijfsvoering van zijn opdrachtgevers. Zestgroup is met verschillende labels vooral actief in de sectoren Utilities, Industries, Overheid en Health.
Na ruim 5 jaar met de vorige site te hebben gewerkt vond Zestgroup het tijd voor een nieuw online visitekaartje. Om meer te weten te komen over de totstandkoming van de nieuwe site en de positionering richting de markt, ging Consultancy.nl kort in gesprek met Celine Kraft, verantwoordelijk voor marketing binnen Zestgroup, en stelde haar enkele vragen.
Gefeliciteerd met de nieuwe website. Wat gaf de aanleiding voor het vernieuwen van de site?
Na ruim 5 jaar was het tijd voor iets nieuws! Onze identiteit moest sneller duidelijk zijn bij bezoekers van onze site, dat was het voornaamste doel. Op deze nieuwe site willen we daarnaast laten zien wat we bij onze klanten doen en hoe onze visie is op de ontwikkelingen in de markt. De nieuwe site staat nu live en wordt gaandeweg aangevuld, houd onze site dus in de gaten voor updates!
Hoe is de ontwikkeling van de nieuwe site in zijn werk gegaan?
Betrokkenheid, samenwerken met uiteraard een mooi eindresultaat als gevolg. Dat vinden we bij Zest erg belangrijk. De site hebben we dan ook met z’n allen ontwikkeld: medewerkers schreven teksten, anderen leverden een kritische blik qua user experience. Essentiële benodigdheden om weer andere collega’s de site vervolgens te laten bouwen. Via deze weg wil ik graag al mijn collega’s die hun bijdrage hebben geleverd hartelijk danken!
Jullie geven aan dat de nieuwe site beter de identiteit van Zestgroup weergeeft. Wat zijn de grootste verschillen die bezoekers zullen merken?
We hebben onze dienstverlening onderverdeeld in onze core-businessess, daarnaast is gelijk zichtbaar in welke sectoren we hoofdzakelijk actief zijn. Uiteraard is er ook een sectie met actuele trends, onze visies en laten we klanten en medewerkers aan het woord.
Jullie hebben ervoor gekozen om de verschillende praktijken elk een eigen plek op de site te geven. Kun je hierover meer vertellen?
Vanuit Zestgroup zijn we werkzaam in verschillende sectoren waar we onze naam inmiddels hebben gevestigd. Dit doen we vanuit sectorspecifieke labels: Zest Utilities, Zest Industries, Zest Healthcare, Zest Overheid. Daarnaast hebben we binnen Zest veel specialistische kennis, onder andere over Procurement & Contracting. Ook hiervoor hebben we een apart label: Zest Purchasing. Vanuit het label Zest Academy verzorgen we intern diverse business trainingen, volledige trainingsprogramma’s en maatwerk trainingen voor onze medewerkers en klanten. Dit wordt uiteraard ook vermeld op onze site.
Tot slot, wat kunnen we nog meer van Zestgroup verwachten in 2016?
De sites van deze labels, zullen binnenkort gaan verwijzen naar de algemene Zestgroup site. We willen hiermee benadrukken dat wij met z’n allen 1 geheel vormen. Doe je zaken met Zest, dan put je uit de ervaring en kunde van alle Zesters. De een heeft specialistische kennis van de utilities markt of juist de industriële sector, de ander is Agile/Scrum master, weer een andere Zester is expert op het gebied van contracting. Wij kijken per opdracht wat er nodig is en welke Zester het beste matcht.
Verder gaan we op dezelfde koers verder de komende tijd. We zijn inmiddels dit jaar met 10 mensen gegroeid, we zijn met leuke uitdagende projecten bezig bij mooie klanten, er wordt met plezier gewerkt aan diverse kennisgebieden en last but not least we doen het allemaal samen! Prima streven om dit voort te zetten de rest van 2016 en daarna lijkt me!