Management adviesbureau EdelenbosHessels van start
De advieswereld is een nieuw managementbureau rijker: EdelenbosHessels. Oprichters zijn voormalig Boer & Croon partners Nicole Edelenbos en Jos Hessels. Met een kernteam van nog eens vier professionals en een schil van 20+ ervaren interim bestuurders zullen zij diensten verzorgen op het snijvlak van executive interim-management, boardroom advisory en executive coaching.
In oktober vorig jaar maakte het gerenommeerde bureau Boer & Croon een doorstart. Niet alle partners besloten onderdeel te worden van het nieuwe bedrijf, dat inmiddels door het leven gaat als Boer & Croon Management en Boer & Croon Corporate Finance. Zo ook Nicole Edelenbos en Jos Hessels, die beiden meer dan tien jaar werkzaam waren bij Boer & Croon.
Nicole Edelenbos en Jos Hessels
Voordat ze bij Boer & Croon werkzaam werd bekleedde Nicole Edelenbos diverse interim-directiefuncties bij onder meer advocatenkantoor Lexence, werving & selectieorganisatie Hudson en ING Real Estate. Daarvoor was ze enkele jaren actief binnen directiefuncties in het betaalde voetbal (Feyenoord, NEC Nijmegen, NAC Breda) en was zij medeoprichter van Eredivisie CV. Jos Hessels was voor zijn start bij Boer & Croon onder meer vice-president en managing director van Ryder Europe (aanbieder van truck- & logistics services), en bekleedde daarvoor diverse commerciële en general management functies binnen Shell.
EdelenbosHessels Executive Partners
Een tijdje geleden besloten Edelenbos en Hessels hun ervaring en expertise te bundelen en een eigen management advieskantoor op te richten. Afgelopen maand werd hun kantoor formeel onthuld: EdelenbosHessels Executive Partners. De activiteiten van het nieuwe bureau bestaan uit advies- en managementoplossingen rondom veranderprocessen en crisissituaties, waaronder coaching en mediation. Daarmee richt het bureau zich op executive interim-management en governance-vraagstukken in de top van organisaties. "Nicole en ik hebben elkaar gevonden in onze professionele instelling. Zo’n werkwijze heeft te maken met de kritische manier waarop je naar je toegevoegde waarde voor een opdrachtgever kijkt. Want dat moet je absoluut doen als je je op de top van deze kleine markt richt”, aldus Hessels.
EdelenbosHessels gaat zich vooral richten op opdrachtgevers in de sectoren health care, food, maakindustrie, logistiek, zakelijke dienstverlening, media & cultuur, energie/nuts en retail. Binnen deze segmenten hebben de twee oprichters volgens eigen zeggen jarenlange ervaring en een indrukwekkend track record opgebouwd. Het kernteam bestaat verder uit vier professionals: Valerie Dusseldorp (CRM, events), Helen van Duuren (Office Manager), Bob Duynstee (Communicatie) en Henk Waumans (financiële administratie).
Daarnaast werkt EdelenbosHessels bewust met een schil van ruim 20 ervaren interim managers, voormalig bestuurders en boardroom adviseurs. Edelenbos laat weten het team bewust ‘persoonlijk’ te houden. “Hoe beter wij onze interim managers kennen, hoe beter wij kunnen inschatten wie het best bij welke oplossing voor de klant past”, aldus de mede-oprichter.
Bekijk onderstaande YouTube film voor meer informatie over EdelenbosHessels: