Met Design Thinking stel je de klant centraal in de beslissingen die je neemt bij het ontwikkelen van oplossingen. Met een populaire Engelse term heet dit een Human-centered benadering. Design Thinking is een methode die je helpt om jouw doelgroep echt te begrijpen. Vanuit dit begrip creëer je oplossingen, wederom samen met jouw doelgroep.
Je laat dus al je aannames los en creëert oplossingen waar je doelgroep echt behoefte aan heeft. Design Thinking komt van origine uit de softwarewereld, maar de principes zijn overal toepasbaar.
Voor wie is deze opleiding?
Bij Design Thinking stel je jouw klant centraal. En in principe heeft iedereen klanten; intern of extern. De methode is daarom in principe overal toepasbaar en voor iedereen waardevol. Als je maar de behoefte hebt om écht waarde te creëren voor jouw gebruikers. We zien dat deze opleiding veelal bezocht wordt door: Afdelingsmanagers, Agile/Scrum specialisten, verbeterspecialisten en procesverbeteraars. Een hele brede groep mensen dus, waarbij de drang om optimale klantwaarde te creëren de verbindende factor is.
Wat kun je na afloop van deze opleiding?
Met deze fundamentals opleiding leg je de basis om zelf aan de slag te gaan met Design Thinking. Na de opleiding weet je hoe je achter de échte behoefte van jouw doelgroep komt, hoe je dit vertaalt in ideeën, hoe je een prototype van het op te leveren product ontwikkelt én hoe je deze weer test bij de doelgroep.
Algemene informatie
Aanbieder: UPD
Type: E-learning
Kosten: €495,-
Duur: 1 dag + e-learning
Aantal deelnemers: -
Doelgroep: Professionals
Taal: Nederlands / Engels