Zeker grotere organisaties zijn verzot op het gebruik van KPI’s om hun organisatie, personeel en processen te meten en te managen. Binnen grote multinationals kan dit aantal oplopen tot wel 15.000 stuks, wat natuurlijk uitzonderlijk is. Feit blijft dat een grote hoeveelheid aan KPI’s voor ons hét teken is dat een KPI niet meer doet wat hij zou moeten doen en dat het gebruik ervan zelfs schadelijk kan zijn voor het originele doel. Maar hoe maak je als organisatie wel effectief gebruik van KPI’s? Hoe definieer je de juiste KPI’s? In deze training gaan we in op hoe je planmatig de juiste set aan KPI’s opstelt en beheerst.
Programma
De training gaat onder andere in op de volgende onderwerpen:
- Hoe vertaal je strategie naar succes factoren?
- Hoe vertaal je succes factoren naar KPI’s?
- Wat zijn KPI’s?
- Hoe wordt een KPI gemaakt?
- Waar moet een KPI aan voldoen? Het 10-stappenplan.
- Praktische tips: do’s en don’ts;
- Hulpmiddelen: sheets, template en checklist.
Na deze training
Na afloop van de training begrijpt u:
- de vertaling van strategie naar KPI’s
- theoretische achtergrond van KPI’s
- de samenhang tussen KPI’s
En bent u in staat om:
- KPI’s op hun werking te beoordelen;
- KPI’s op te stellen;
- Ambiteuze en haalbare doelen te stellen.
Certificaat
Na afloop van de training ontvangt elke deelnemer een certificaat van deelname.
Algemene informatie
Aanbieder: Supply Value
Type: Training
Kosten: €599,-
Duur: 2 dagdelen
Aantal deelnemers: 8-12
Doelgroep: Managers & projectmanagers
Taal: Nederlands