Service design is een hot item. Steeds meer organisaties zijn bezig hun service design te optimaliseren. Maar wat is het precies en hoe doe je dat? Hoe stem je je services af op jouw doelgroep en zorg je daarmee uiteindelijk voor de ultieme klantbeleving?
In deze training gaan we in op het begrip service design. Wat houdt het nu precies in en wat onderscheidt het van begrippen als IFM en Total FM? Vervolgens nemen we je mee in een methode om meer grip te krijgen op je interne en externe klanten en de persona’s. Door het werken met persona’s krijg je inzicht in de wensen en behoeften van mensen. Daarmee kunnen we de vertaalslag maken naar gewenste services en dienstverlening die past bij de behoefte van mensen. Aan de hand van de guest journey komen we tot een service design dat niet alleen rekening houdt met jouw organisatie, maar ook met haar klanten en gasten!
Programma
Ochtend
- We gaan in op het begrip service design, de betekenis hiervan en een aantal inspirerende voorbeelden.
- We bespreken de voordelen van service design boven bijvoorbeeld IFM en Total FM. Of; Wat levert het op als je zorgt dat service design naadloos aansluit op de wensen en behoeften van de gebruikers?
- We gaan aan de slag met de persona’s en de toepassing hiervan in een service design.
Middag
- We geven een introductie over de verschillende tools werkmethodieken en gaan vanuit doelgroepen aan de slag om hun ‘klantreis’ te maken. Hiervoor maken we gebruik van een sprekende casus.
- Deze gastreis werken we aan de hand van de persona’s verder uit tot een service design.
- We presenteren deze bevindingen aan elkaar en bespreken met elkaar de betekenis voor de eigen organisatie.
Wat heb je aan deze dag?
- Je bent geïnspireerd op het thema service design en hebt informatie uit praktische cases gehaald
- Je hebt inzicht in de methodiek rondom service design, de voor- en nadelen en de resultaten die hieruit kunnen voortvloeien
- Je bent bekend met de verschillende tools die kunnen helpen om service design beter aan te laten sluiten op de wensen en behoeften van jouw medewerkers en klanten
- Je hebt basiskennis gekregen/gewonnen/eigengemaakt? over het gebruik van persona’s
Doelgroepen
Facilitaire- en HR-professionals, verantwoordelijk voor dienstverlening aan eindgebruikers binnen werkomgevingen.
Ontmoet Marieke
Marieke de Kogel werkt als senior consultant aan huisvestings- en maatschappelijke vraagstukken binnen de zorg, het bedrijfsleven en het sociale/publieke domein. Voor haar opdrachtgevers binnen de verschillende branches legt ze verbindingen tussen gewenste beleving van gebruikers en toekomstige behoeften. Met behulp van instrumenten als persona’s of de guest journey maakt ze de gewenste ervaring van gebruikers inzichtelijk.
Haar analyses en bevindingen vertaalt ze naar verbeteringen en/of nieuwe concepten voor organisaties of de organisatie, producten, diensten en services. De uitkomst is een toegesneden concept, service en diensten dat aansluit bij behoeften en een grote belevingswaarde heeft.
Maatwerk
Wil je advies op maat of deze training binnen je eigen organisatie volgen? Bel Marieke dan op +31 (0)33 462 55 55.
Deelname
De eendaagse training vindt plaats in Amersfoort of een nader te bepalen locatie. Ontvangst is om 9.00 uur en eindigt ca. om 17.00 uur. De kosten voor deelname bedragen € 650,-.
Algemene informatie
Aanbieder: Hospitality Group
Type: Training
Kosten: €650,-
Duur: 1 dag
Doelgroep: Facilitaire- en HR-professionals, verantwoordelijk voor dienstverlening aan eindgebruikers binnen werkomgevingen
Taal: Nederlands