&samhoud verkozen tot slimste bedrijf van Nederland
&samhoud heeft recent de award voor ‘slimste bedrijf van Nederland’ gewonnen, een initiatief van MKB Krachtcentrale. Volgens de initiatiefnemers springt het Utrechtse adviesbureau er bovenuit op het vlak van slim en effectief werken.
MKB Krachtcentrale
De MKB Krachtcentrale is een landelijke stichting dat de slimste ondernemers en MKB-bedrijven om zich heen verzamelt, zichtbaar maakt naar de buitenwereld en ‘spieken’ faciliteert; afkijken van andere slimme organisaties. “Meer mensen en bedrijven aan de slag met slimmer ondernemen” is het doel van het netwerk.
Ieder jaar organiseert de MKB Krachtcentrale de award ‘Slimste Bedrijven van Nederland’, een prijs die wordt uitgereikt aan bedrijven die medewerkers op hun kracht inzetten en daarmee meer waarde weet te creëren ten opzichte van ‘gemiddelde’ bedrijven. Winnaars krijgen naast eeuwige roem ook toegang tot het netwerk. Voor de 2014 editie zijn er zeven winnaars verkozen door verscheidene andere slimme ondernemers: installatiebedrijf GreenFox, advocatenkantoor Bruggink & Van der Velden, drukkerij Wedding, thuiszorgorganisatie Emile.nu, elektrotechnisch bedrijf Van Loon Elektrotechniek, landbouw- en zorgorganisatie De Noorderhoeven en, tot slot, adviesbureau &samhoud.
De zakelijk dienstverlener over de winst: “&samhoud heeft deze award gewonnen vanwege de wijze waarop wij organiseren in het kader van onder andere leiderschap, cultuur, flexibilisering, netwerken, talentontwikkeling en zeggenschap. Wij zijn blij deze prijs in ontvangst te mogen nemen. Dit netwerk geeft ons een mooie gelegenheid om met andere slimme bedrijven in contact te komen om niet alleen van elkaar te leren, maar ook om elkaar en anderen te inspireren.”
&samhoud werd tot winnaar verkozen door Eric Damhuis, die zelf de prijs in 2013 in ontvangst mocht nemen. Over zijn keuze: “Als je als zakelijke dienstverlener in aanmerking wil komen voor de titel, moet je van goeden huize komen. Deze club komt van een villa. Alles wat zij doen, heeft een ongelofelijk hoge lat, die ze op medewerkers, maar ook op klanten en leveranciers leggen. […] Hun advieswerk is heel nieuwetijds en het feit dat ze het zo in hun eigen genen hebben, is beyond nieuwetijds.”
In 2013 ging de award voor het slimste bedrijf van Nederland naar financieel adviesbureau Finext, voor zijn “unieke organisatiemodel en onderscheidende aandeelhouderschap,” aldus de jury.
Overige awards
Onlangs maakte &samhoud ook kans op de Reputatiemanagement Award, een vakprijs voor de organisatie die het beste haar reputatie in de communicatiebranche heeft versterkt. De prijs ging echter aan hun neus voorbij. Bij een andere award uitreiking, de MDBC* Sustainability Awards, gehouden eind 2014 in Kuala Lumpur, viel het consultancybureau wel in de prijzen.
* Malaysian Dutch Business Counsil, een non-profitorganisatie die de samenwerking tussen Nederlandse en Maleisische bedrijven wil bevorderen, en het belang van een duurzaam beleid wil promoten.