Vijf bureaus betrokken bij cybercampagne Alert Online

16 september 2014 Consultancy.nl

Van 27 oktober tot en met 6 november vindt de derde editie van ‘Alert Online’ plaats, een landelijke awarenesscampagne over cyber security. Het startshot wordt op 27 oktober gegeven door Ivo Opstelten, minister van Veiligheid en Justitie. Vijf adviesbureaus zijn dit jaar als sponsor en partner betrokken bij het evenement: Aon, Atos, Capgemini, KPMG en Ordina.

Cybercriminelen openen steeds vaker de aanval op bedrijven, maar richten hun pijlen in toenemende mate ook meer op consumenten. Dit heeft vaak grote financiële gevolgen– volgens een recente schatting van Aon kost cybercrime de wereld jaarlijks zo’n €110 miljard. Ondanks de hoge prijs die betaald moet worden voor een gebrekkige beveiliging, kiest men er vaak nog niet voor geld te investeren om cybercriminelen voor te zijn door middel van geavanceerde technieken die het niet langer mogelijk maken om bij gevoelige informatie te komen.

Alert Online banner

Om hier verandering in te brengen heeft de overheid drie jaar geleden de campagne ‘Alert Online’ opgezet, met als doel om het bewustzijn over cyber security bij zowel consumenten als organisaties en hun medewerkers te bevorderen. Het thema van dit jaar is 'kennis over cyber security'. De gedachte hierachter is dat betere toegang tot kennis over wat er gedaan kan worden om veilig en bewust te surfen op het internet zal leiden tot meer bewustzijn en een veiligere web omgeving.

Partners

Alert Online wordt dit jaar ondersteund door meer dan 100 bedrijven en publieke instellingen, waaronder vijf adviesbureaus: Aon, Atos, Capgemini, KPMG en Ordina*. De partners zullen elk, naast het leveren van een financiële inbreng, een inhoudelijke bijdrage leveren aan het programma. Concrete details per adviesbureau moeten nog worden bekendgemaakt – maar het betreft onder meer het verzorgen van gastcolleges, het geven van presentaties en het organiseren van rondetafelgesprekken.

Alert Online - Adviesbureaus

* Vorig jaar waren Big 4 kantoren Deloitte en PwC ook betrokken bij het event.