VODW: Beste online diensten bij banken en retailers
Banken en (online) retailers hebben gemiddeld genomen over alle branches heen de beste online dienstverlening. Dit blijkt uit onderzoek van VODW, uitgevoerd onder 629 consumenten. Over de digitale volwassenheid van de verzekeringsbranche en de energiesector zijn klanten minder tevreden.
Gemiddeld geven respondenten een rapportcijfer 6,8 aan de online dienstverlening van bedrijven.
Bij de banken geeft 47% van de respondenten de online dienstverlening een 8 of hoger. Maar zo’n 10% van de respondenten geeft banken een onvoldoende. De algehele rapportcijfer komt uit op 7,1. Ook de retailsector scoort een over de hele linie een 7,1. De energie en verzekerings sector scoren in de perceptie van respondenten het laagst. Ruim 20% van de respondenten beoordeelt de online dienstverlening in deze sectoren als onvoldoende, met als gevolg dat de algehele score uitkomt op 6,4.
Beste bedrijven
Ook keken de consultants naar de best presterende bedrijven per branche. Zo vinden consumenten bijvoorbeeld de online dienstverlening van Rabobank beter dan die van ABN Amro, mag KPN zich koploper noemen in de telecomsector en komt de dienstverlening van Bol.com als beste uit de bus in de retailbranche.