Adviesboutique InTheArena viert zevenjarig bestaan
InTheArena bestaat zeven jaar. Wat begon als een kantoor aan huis van een van de twee oprichters – Ireen Maarse en Larissa van der Velden – is inmiddels uitgegroeid tot een boutique met elf consultants. Dagelijks begeleidt dit team verandertrajecten en implementaties van projecten in de dienstverlenende sector. Een mooi moment om terug te blikken en vooruit te kijken met de twee oprichters.
Al zeven jaar lang helpen de consultants van InTheArena mensen in toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland om hun ambities waar te maken. Dit doen ze bij de klant of in de gezellige en ongewone ‘InTheArena Headquarters’ in een monumentaal pand aan de Burgemeester Tellegenstraat in de Amsterdamse Pijp.
Oprichters Ireen Maarse en Larissa van der Velden blikken tevreden terug op de afgelopen zeven jaar. “We zijn heel trots dat het ons gelukt is om echt in de niche van strategie-executie opdrachten te doen voor klanten in meerdere sectoren”, vertelt het duo enthousiast.
InTheArena mag tal van vooraanstaande organisaties tot zijn klantenkring rekenen. “We hebben opdrachten gedaan voor Heineken, Tommy Hilfiger, alle grote banken van Nederland, maar ook voor de overheid, pensioenfondsen en universiteiten”, vertelt Maarse. “Het toont aan dat wij echt een expertise hebben die in meerdere sectoren gevraagd wordt.”
Doorgroeien
Vooruitkijkend, hebben de twee een duidelijk pad uitgestippeld. “We willen de komende jaren de groei doorzetten die we hebben ingezet”, geeft Van der Velden aan. “Dat betekent voor ons dat we gestaag stap voor stap willen doorgroeien, maar wel een boutique willen blijven. Over drie jaar willen we met 25 consultants zijn.”
“Om te groeien is het nodig om medewerkers aan ons te binden en zorgen voor mooie carrièremogelijkheden bij InTheArena”, voegt Maarse toe. “Daarin hebben we ook stappen gezet. We bouwen nu aan een team van Lead Consultants, die weer leidinggeven aan hun eigen team van consultants.”
Mee-ondernemen
InTheArena werkt bovendien met een model waarin zij kunnen mee-ondernemen. “Deze Lead Consultants worden ook mede-eigenaar van InTheArena, zodat ze echt meedoen en skin in the game hebben. Als dat goed loopt, kunnen ze ook doorgroeien naar de partnerrol”, legt Van der Velden uit.
Gevraagd wat de kracht is van het advieskantoor, geeft het duo aan dat dat hoewel dit een “moeilijke vraag is om te beantwoorden” is, zij van anderen wel meekrijgen dat mensen “bewust kiezen om bij ons te werken, of met ons samen te werken, omdat we een succesvol bedrijf zijn dat geleid wordt door twee vrouwen”.
Focus op persoonlijke ontwikkeling
Aandacht voor het welzijn van het eigen team staat bij InTheArena in elk geval voorop. Van der Velden: “Wij zijn heel bewust bezig met de ontwikkeling van mensen die bij ons werken en we vinden het heel belangrijk dat er ruimte is voor persoonlijke groei.”
“Ook bij de klant zijn wij heel erg gericht op het waarmaken van de ambities van de ander”, vult Maarse aan. “Dan zijn wij ook succesvol. Wij sturen heel bewust op het motto ‘als het goed gaat met jou, gaat het goed met ons’.”
“Dat komt terug in onze beloning, maar ook in de ruimte om bijvoorbeeld een sabbatical te nemen als je daar behoefte aan hebt of zelf veel invloed te hebben in de keuze van de opdracht die je gaat uitvoeren”, besluiten de oprichters.