Business Openers: 100 meest trendgevoelige merken

24 oktober 2012 Consultancy.nl

Apple is het meest ‘trendgevoelige’ en ‘actueel’ merk van Nederland, blijkt uit de ‘Trends to Brands Top 100’ (T2B100) ranking. De T2B100 is geen lijst van 100 trendy merken maar een overzicht van merken die relevant en actueel blijven doordat bedrijven op tijd trends en ontwikkelingen vertalen. De top 10 wordt verder ingevuld door Hema, Facebook, Ikea, Albert Heijn, Google, Nike, KLM, Lego en Adidas.
 
De T2B100 is dit jaar voor de tweede keer uitgebracht door Trendslator, Branddocters en marketing adviesbureau Business Openers. Het onderzoek werd uitgevoerd door middel van crowdsourcing - 13 brandwatchers volgde de activiteiten van 100+ bedrijven nauwlettend op de sociale netwerken Twitter, Facebook en LinkedIn.
 
Een overzicht van de top 25 in de ‘Trends to Brands Top 100’ ranking:
 
Top 25 Merken
 
Vertalen van trends naar branding en communicatie
Bedrijven in de top 100 zijn sterk in het snel vertalen van trends en maatschappelijke ontwikkelingen naar hun PR en marketing uitingen. “Deze merken zijn continu en vaak al heel erg lang goed op de hoogte van trends in hun branche, trends in consumentengedrag en maatschappelijke ontwikkelingen. Naast een goed gevoel voor de tijdgeest hebben ze een sterke interne motivatie om de goede dingen goed te doen. Trends en ontwikkelingen worden voortdurend gespiegeld aan de eigen identiteit en het eigen merk en op basis daarvan worden steeds duidelijke keuzes gemaakt. In de huidige tijd wegen bij succesvolle bedrijven maatschappelijke belangen zwaar mee. De nadruk verschuift daarbij naar het bieden van perspectief voor mens, milieu en maatschappij op de lange termijn” aldus Marc van Eck van Business Openers.


Meer nieuws over

×
×
Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bewegin Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Cmotions COMATCH Conclusion Connective Payments Count & Cooper De Issuemakers De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting Flowant flowresulting FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven InContext innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kearney Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG KPN ICT Consulting Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Merkle METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst ResidentieProfs RGP Rijnconsult Riverwise Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Volt Strategy Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Xebia Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup
×
×
×