Business Openers: 100 meest trendgevoelige merken

24 oktober 2012 Consultancy.nl

Apple is het meest ‘trendgevoelige’ en ‘actueel’ merk van Nederland, blijkt uit de ‘Trends to Brands Top 100’ (T2B100) ranking. De T2B100 is geen lijst van 100 trendy merken maar een overzicht van merken die relevant en actueel blijven doordat bedrijven op tijd trends en ontwikkelingen vertalen. De top 10 wordt verder ingevuld door Hema, Facebook, Ikea, Albert Heijn, Google, Nike, KLM, Lego en Adidas.
 
De T2B100 is dit jaar voor de tweede keer uitgebracht door Trendslator, Branddocters en marketing adviesbureau Business Openers. Het onderzoek werd uitgevoerd door middel van crowdsourcing - 13 brandwatchers volgde de activiteiten van 100+ bedrijven nauwlettend op de sociale netwerken Twitter, Facebook en LinkedIn.
 
Een overzicht van de top 25 in de ‘Trends to Brands Top 100’ ranking:
 
Top 25 Merken
 
Vertalen van trends naar branding en communicatie
Bedrijven in de top 100 zijn sterk in het snel vertalen van trends en maatschappelijke ontwikkelingen naar hun PR en marketing uitingen. “Deze merken zijn continu en vaak al heel erg lang goed op de hoogte van trends in hun branche, trends in consumentengedrag en maatschappelijke ontwikkelingen. Naast een goed gevoel voor de tijdgeest hebben ze een sterke interne motivatie om de goede dingen goed te doen. Trends en ontwikkelingen worden voortdurend gespiegeld aan de eigen identiteit en het eigen merk en op basis daarvan worden steeds duidelijke keuzes gemaakt. In de huidige tijd wegen bij succesvolle bedrijven maatschappelijke belangen zwaar mee. De nadruk verschuift daarbij naar het bieden van perspectief voor mens, milieu en maatschappij op de lange termijn” aldus Marc van Eck van Business Openers.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over