Bouwadviesbureau MGciviel gaat verder als Missie3

10 mei 2023 Consultancy.nl

MGciviel bekroont zijn tienjarig jubileum met een rebranding. Per vandaag gaat het adviesbureau voor bouw- en infraprojecten verder onder de nieuwe naam Missie3.

Het in Joure (Friesland) opgerichte MGciviel biedt adviesdiensten op maat voor een efficiënte beheersing van complexe bouw- en infraprojecten voor (semi-)overheden. De afgelopen 10 jaar werkte het team voor grote opdrachtgevers als Rijkswaterstaat, waterschappen en gemeenten.

“Dit doen wij door de daad bij het woord te voegen en samen met onze opdrachtgevers doelgericht te werken, dat is waar we goed in zijn”, vertelt oprichter en directeur en Gerben Sloothaak. “Niet alleen door daadkrachtig te zijn, maar ook door lef te hebben en buiten de traditionele kaders om te denken.”

Bouwadviesbureau MGciviel gaat verder als Missie3

Zo wist MGciviel het afgelopen decennium gestaag te groeien. Inmiddels bestaat het team uit achttien medewerkers. Vorig jaar opende het bedrijf de deuren van een tweede vestiging in Zwolle. Ook werden de interne processen verbeterd en werd in het kader van duurzaamheid de hoogste trede van de CO2-prestatieladder behaald.

Daarmee sorteert het bureau voor op verdere groei, in een toekomst waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt binnen de bouw- en infrasector. Sloothaak: “Groeien en innovatief zijn is belangrijk om de complexe (vervangings)opgaven van nu en in de toekomst sturing te kunnen geven. Zeker in een veranderende wereld waar we continu oog hebben voor een duurzame leefomgeving.”

Lees ook: Duurzaam asset management vraagt om slimmer organiseren.

Vorige maand nog won Sloothaak de Jong Management Ondernemer van het Jaar 2023-prijs. Hij overtuigde de jury “door zijn vastberadenheid in zijn keuzes als ondernemer en zijn nuchtere bravoure in een sector die niet bekendstaat om zijn innovaties”, aldus Daniël de Jong, vicevoorzitter van Jong Management.

De missie communiceren

In lijn met zijn zucht naar innovatie, vernieuwt Sloothaak nu ook de branding van zijn bedrijf. De oude naam MGciviel sluit volgens hem niet meer goed aan op de bedrijfsvisie, expertises en ambities en geeft een “vertekend beeld”. De naamswijziging naar Missie3 kan worden gezien als een extra bekrachtiging van de scherp gestelde koers voor de komende jaren.

“De uitstraling van Missie3 gaat bijdragen aan de bewustwording en trots van onze medewerkers en maakt het ook voor onze klanten beter duidelijk wie we willen zijn, wat we doen en waar we naar toe willen groeien”, aldus Sloothaak.

“Die ambities reiken verder dan het beeld dat men vaak nog van ons heeft”, geeft hij aan. “Het is dus belangrijk om onze ‘missie’ letterlijk te communiceren, zeker omdat wij onze positionering hebben gerelateerd aan onze drie belangrijkste expertises: projectbeheersing, omgevingsmanagement en contractmanagement, vandaar ook de 3 in onze nieuwe naam.”

Vandaag viert Missie3 zijn tienjarig jubileum met vaste relaties. Daarbij worden ook het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl gepresenteerd. “Hier zal alles samenvallen, we delen dit graag met onze medewerkers en vaste partners en hopen op een mooie kick-off voor een feestelijk jaar,” besluit Sloothaak.