Move Beyond haalt Jurjen Bloo aan boord als business unit director

24 november 2022 Consultancy.nl 4 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Move Beyond staat aan de vooravond van een mooie transitie. Het bureau voor strategisch project- en interimmanagement wil zijn positie met een nieuwe strategie verstevigen en uitbouwen. Om deze missie kracht bij te zetten heeft Move Beyond zich versterkt met Jurjen Bloo (36) als nieuwe business unit director. “Door ons leiderschap in de markt sterker uit te dragen, weet ik zeker dat we enorm kunnen groeien.”

Wat voor soort business unit director heeft Move Beyond in huis gehaald?

“Iemand die heel sterk gelooft in het menselijk aansturen, begeleiden en ontwikkelen van mensen. Kijk, iedereen heeft talent. De grote vraag is alleen hoe je dat talent volledig tot wasdom kan laten komen. Ik geloof dat je met de juiste aandacht voor een persoon iemand écht kan laten groeien. Want ik wil mensen graag een podium geven. Maar wel een podium dat bij hen past.”

“Misschien gaat dat soms ten koste van mijn eigen podium, maar ik vind het mooier om anderen dit te kunnen geven. Daarnaast ben ik een ambitieus persoon. Dat ben ik altijd geweest. Ook bij vorige werkgevers. Ik weet heel goed wat ik wil.”

Jurjen Bloo, Business Unit Director, Move Beyond

En waarom heb je voor Move Beyond gekozen?

“Ik zie dit als een unieke kans. Bij Move Beyond is er zoveel potentie om als organisatie door te groeien. Met mijn ervaring uit eerdere leidinggevende functies bij vorige werkgevers kan ik een mooie rol spelen in het uitzetten van de grote lijnen binnen onze nieuwe strategie. Op een coachende manier die bij mij past.”

Toch is Move Beyond een heel andere werkgever dan Capgemini of CGI...

“Zeker, dit is een heel andere omgeving. Bij de multinationals waar ik heb gewerkt stond alles al. Hier krijg ik de kans om te bouwen en die kans grijp ik met beide handen aan. Het is ook het perfecte moment om in te stappen. Door ons leiderschap in de markt sterker uit te dragen, weet ik zeker dat we enorm kunnen groeien.”

“Daarnaast spreekt het me aan dat we inzetten op de verschillende gebieden van leiderschap. Bijvoorbeeld kwalitatief leiderschap. Door dit te koppelen aan de reputatie van succes willen we dat onze klanten niet alleen tevreden zijn, maar ook echt enthousiast zijn over onze dienstverlening. Maar kwalitatief leiderschap zit hem ook in het ontwikkelen van medewerkers. Hoe kan je ze het beste helpen om te groeien? Dat vind ik interessant en daar wil ik aan bijdragen.”

Ondanks je eerdere functies bij grote corporates ben je jouw loopbaan op een bijzondere plek begonnen...

“Klopt, mijn studie Informatica in Amsterdam ging me vrij makkelijk af dus ik zocht destijds een extra uitdaging. Dat werd een bijbaantje in de gehandicaptenzorg. Van huis uit was ik bekend met de zorg en uiteindelijk heb ik 5,5 jaar gewerkt in een instelling waar kinderen met een handicap kwamen logeren.”

“Mijn kracht was dat ik daar rondliep om kinderen een leuke tijd te bezorgen en niet per se met een zorginsteek. Ik vond het belangrijk dat ze gewoon lol hadden als ze kwamen logeren. En om dat te bereiken had ieder kind een eigen benadering nodig. Dat is een waardevol inzicht geweest in mijn verdere loopbaan. Want dit geldt ook voor leiderschap en coaching in het bedrijfsleven.”

Je had het net over verschillende gebieden van leiderschap bij Move Beyond. Op welke vlakken wil de organisatie zich nog meer profileren?

“Naast kwalitatief leiderschap zetten we ook in op kwantitatief leiderschap en moreel leiderschap. Het eerste zit hem echt in de cijfers; onze omzet, het aantal medewerkers, ons marktaandeel. Daar willen we mooie stappen in blijven zetten. En moreel leiderschap laat zich vangen in een stevig ethisch kompas waarbij het klantbelang voorop staat.”

“Natuurlijk willen we groeien, maar wel op een verantwoorde manier voor onze klanten, onze medewerkers en de maatschappij. Dit zelfbewuste aspect is voor mij ook een belangrijke reden om te kiezen voor Move Beyond.”

Hoe kijk je terug op je eerste weken?

“Positief. De sfeer is goed op kantoor. Ik noem het eigenlijk liever een clubhuis. Dat gevoel is voor mij ook belangrijk om uit te bouwen in mijn rol. Het gevoel dat je je hier op je gemak voelt. We staan in de keuken naast elkaar ons brood te smeren. Dan krijg je toch automatisch andere gesprekken. En wanneer je elkaar leert kennen wordt het ook eenvoudiger om samen doelen te behalen.”

En waar komt de focus de komende tijd op te liggen?

“We willen de beste zijn op het gebied van strategisch project- en interimmanagement voor klanten met een fysieke goederenstroom in productie, handel en retail. Hier ligt een enorm marktpotentieel waarin we willen excelleren.”

“In de komende periode is het belangrijk om de grote lijnen uit te zetten op het gebied van de verschillende soorten leiderschap, maar ik ga ook actief aan de slag met het leggen van de juiste accenten.”

“Naast het strategisch denken en handelen voor de toekomst zijn er ook in de huidige organisatie punten die nu geoptimaliseerd kunnen worden. Op basis van een vorm van leidinggeven die past bij waar we als organisatie naar toe willen groeien. Niet langer directief, maar inzetten op de relaties. Met klanten, maar ook met de collega’s. Sterk uitdragen dat we het met z’n allen doen.”

“Dat moet het overheersende gevoel zijn. Door de goede accenten te leggen, de sociale kant van samenwerken te versterken en onze strategie daadkrachtig uit te dragen, gaan we hele mooie dingen doen.”