David Kikvidze (risk consultant) over werken bij Into Control

28 september 2022 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

David Kikvidze werkt inmiddels bijna twee jaar als risk consultant bij Into Control. Wat motiveerde zijn stap naar de financieel specialist uit Utrecht? En hoe kijkt hij terug op de afgelopen jaren?

“Wat mij in het bijzonder heeft aangetrokken om bij Into Control te gaan werken na mijn studie zijn de mensen binnen de organisatie. Wij bestaan uit een gezellig en relatief jong team”, vertelt David, die de master Strategic Management - Consultancy afrondde.

“Ik ben na het afstuderen meteen binnengehaald door vrienden van mij, die al werkzaam waren bij Into Control, maar sinds ik hier werk, heb ik er een aantal goede vrienden bij gekregen. De werksfeer is dus erg gemoedelijk en knus.”

David Kikvidze, Risk Consultant, Into Control

“Natuurlijk ben ik niet alleen gaan werken bij Into Control om nieuwe vrienden te maken”, voegt David voor de duidelijkheid toe. “Ik wilde graag werken als consultant, want daar had ik immers voor gestudeerd. De uitdaging van risicomanagement, de financiële sector en de steile leercurve zijn voor mij dan ook doorslaggevende factoren geweest.”

Terugkijkend op zijn beginperiode bij Into Control, vertelt David hoe het bureau hem in staat heeft gesteld om zijn verwachtingen waar te maken. “Into Control biedt een hoop interne en externe trainingen en er is veel leermateriaal om ons consultants te helpen ontwikkelen en succesvol te zijn. Aan zelfontwikkeling en uitdagingen kom ik bij Into Control niks tekort.”

Uitdagende projecten

Op de uiteenlopende en interessante projecten bij Into Control kan David zijn kennis en expertise dagelijks toepassen. “De opdrachten bij Into Control zijn zeer uitdagend. Ze zijn namelijk van het hoogste belang voor de bedrijfscontinuïteit van onze klanten”, geeft hij aan.

Zijn favoriete opdrachten zijn klantprojecten “waar je eigenlijk vanaf ‘scratch’ moet beginnen”, zo legt hij uit. “Bij dit soort projecten blijf ik getriggerd om mijzelf te ontwikkelen en weer een expert te worden in iets waar ik vooraf eigenlijk nog niet zoveel kennis over had.”

Uiteindelijk “draait het in de consultancy om tevreden klanten”, stelt David , die aangeeft dat het precies dat “gevoel van een tevreden of blije klant (die vol lof over het resultaat spreekt)” is, dat hem veel voldoening geeft in zijn werk.

Waardering en samenwerking

Werktevredenheid gaat echter verder dan enkel persoonlijke groei(mogelijkheden) en uitdaging. David: “Ik voel me hier ook gewaardeerd, we hebben aandacht voor elkaar en elkaars ambities. Samen werken wij hard om onze doelen (gezamenlijk) te realiseren en deze overwinningen vervolgens ook met zijn allen goed te vieren.”

“Ik kreeg vanaf dag één al gelijk een soort vertrouwen mee dat ik nooit eerder bij een andere organisatie heb mogen meemaken. Ik mag bijvoorbeeld zelf kiezen wanneer en of ik naar kantoor ga (wel in overleg met mijn klanten) én ik word vrijgelaten om mijn werk in te delen zoals ik dat zelf graag wil.”

“Daarnaast is nog een voordeel van zo’n platte – ik noem het liever knusse – organisatie dat je snel en eenvoudig met elkaar kunt schakelen”, besluit David.