Kirkman verzorgt workshop voor MVO Summer School
Deze zomer organiseert MVO Nederland Academie de ‘MVO Summer School’. Het programma bestaat uit acht middagen verspreid over de maanden juli en augustus, variërend van interactieve sessies met experts en managementdenkers tot bedrijfsbezoeken en intervisie. Een van de middagen wordt verzorgd door adviesbureau Kirkman Company. Op 26 juli zal Guido Braam, managing partner van Kirkman Company, een zijn visie presenteren op het gebied van shared value business modelling.
26 juli: Shared value business modelling
Het Shared value-denken lijkt de ontwikkelingen op het gebied van MVO sterk te beïnvloeden. Maar welke kansen biedt dit concept voor organisaties? Tijdens deze sessie zet Kirkman Company ‘the wisdom of the crowd’ in om nieuwe duurzame businessmodellen achter maatschappelijke vraagstukken te ontwikkelen. Zal het lukken de wereld te verbeteren…?
MVO opnieuw uitvinden
Guido Braam is gespecialiseerd in o.a. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). In maart haalde de Kirkman Company adviseur nog fel uit naar de huidige staat van MVO binnen het bedrijfsleven. “Bedrijven voeren hun MVO-taken plichtmatig uit en richten ze zich weer op de waan van de dag: winstmaximalisatie met korte termijn visie en het tevreden houden van de aandeelhouders of investeerders. Met deze aanpak van MVO zetten bedrijven hun geloofwaardigheid en reputatie op het spel” aldus de consultant. Braam roept het bedrijfsleven dan ook op om de oude businessmodellen los te laten en om zichzelf opnieuw uit te vinden. Zie voor meer informatie het bericht Kirkman Company: MVO doodsteek voor bedrijven >>