DOC Advies geeft workshop aan Groningse Studenten
DOC Advies heeft een workshop verzorgd aan Economie en Bedrijfskunde studenten van de Universiteit Groningen. De workshop werd georganiseerd in het kader van het EBF Bachelor Symposium. Deze academische dag is bedoeld voor studenten om theorie in de praktijk te brengen door middel van lezingen en actieve workshops. In de ochtend werden de 1-3 jaars studenten toegesproken door topbestuurders van Nedap, GasTerra en TomTom. ’s Middags konden de studenten zich inschrijven voor een workshop. Thema van de dag was “Kostenbesparing & Multinationals”.
De workshop werd gegeven door DOC Advies adviseurs Debbie Dijkhuis en Koen Janmaat. De workshop stond in het teken van “Kostenbesparing door procesinnovatie”. Dit sluit goed aan bij de Continu Verbeter propositie van het adviesbureau waarbij leidinggevenden en medewerkers dagelijks nadenken over klanten, slimmer werken en samenwerking. Door het op een creatieve manier behandelen van een klantcase, het aan de slag gaan met proces verbeter tools en het vormgeven van een innovatief proces kregen de studenten een kijkje in de keuken bij DOC Advies. In de afsluitende sales pitch moesten de studenten hun creatieve oplossing “verkopen”, de winnaar ging met een fles Prosecco naar huis. De deelnemers van de workshop waren positief en gaven aan enthousiast te zijn geworden voor het consultancy vak!
Over DOC Advies
DOC Advies is in juni 2001 opgericht door Mark Elstgeest en Frank van Berkel. De naam DOC (Drivers Of Change) Advies staat voor het aanjagen van veranderingen, waarin ondanks de Engelse naam, toch het Nederlandse pragmatisme doorklinkt.DOC Advies is uitgebouwd tot een succesvol adviesbureau met circa 20 consultants in dienst en heeft de ambitie om de komende jaren verder te groeien.