BOLD wil doorgroeien en lanceert wervingscampagne

30 april 2021 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

BOLD blijft doorgroeien. Met de tweede wervingscampagne in een jaar tijd steekt het adviesbureau zijn ambities niet onder stoelen of banken.

Na een eerdere spraakmakende campagne in het derde en vierde kwartaal van 2020 – onder de noemer BOLD (on the) Move – kiest BOLD opnieuw voor een aanpak die past bij het DNA van het bureau. De nieuwe campagne ‘How BOLD are you?’ laat op drie manieren zien hoe BOLD zich onderscheidt van andere partijen, en waarom het bureau een aantrekkelijke werkgever is voor kandidaten. 

“BOLD heeft in haar achtjarig bestaan een unieke signatuur opgebouwd”, zegt partner Martijn Hulshof hierover. “Onze manier van werken onderscheidt zich echt en daarom vinden we het heel belangrijk om die signatuur ook vast te houden bij het zoeken naar nieuw talent.”

Dat onderscheidende zit volgens het bureau in drie zaken. Ten eerste werkt BOLD alleen maar met professionals die goed luisteren naar klanten en daarmee tot maatwerk komen. “Geen standaardoplossingen dus.”

Ten tweede opereert het team vanuit de overtuiging dat waarde voor klanten vraagt om naadloze afstemming tussen deelgebieden en specialismen. 

En ten derde onderscheidt BOLD zich in zijn executiekracht op het vlak van (digitale) transformaties, transacties en turnarounds – de drie werkvelden van het Amsterdamse bureau. “Bij BOLD presenteren we niet alleen een plan maar stropen ook de mouwen op om dat plan uit te voeren.” 

“Bij de vorige campagne bleken veel senior managers van onder meer grotere kantoren [denk aan de Big Four] dat een aantrekkelijk perspectief te vinden”, legt Hulshof uit. “We hebben ruimte voor nieuw talent op diverse posities binnen de verschillende praktijken.”

BOLD kiest in de uitvoering van de nieuwe campagne voor een beproefd recept. Wederom worden de radio (BNR), sociale media (LinkedIn en online banners) en het eigen netwerk ingezet als de belangrijkste campagnekanalen. En om kennis te maken met geïnteresseerde kandidaten worden speeddates georganiseerd. “Dat bleek een prima aanpak. Dat gaan we ook nu weer doen”, zegt Hulshof.

Nieuw is een zelftest. Hiermee komen potentiële kandidaten er binnen enkele minuten achter of ze geschikt zijn en hun profiel kunnen achterlaten. De BNR-radiocampagne die sinds gisteren draait is te beluisteren via deze link.