BOLD groeit juist en zoekt 20 nieuwe ondernemende professionals
Tegen de stroom in, is BOLD de afgelopen periode flink gegroeid. Ook voor de komende maanden zijn de verwachtingen positief. Zó positief zelfs dat het bureau op zoek is naar meer dan 20 nieuwe ondernemende professionals. Hoe dat kan? Managing Partner Klaas Wagenaar legt het uit.
De economie zucht onder de coronacrisis. Omzetten kelderen en zolang het einde van de crisis uit zicht blijft bestaat er veel onzekerheid over de komende maanden. Hiervan lijkt echter maar weinig te merken bij BOLD. Het afgelopen halfjaar groeide BOLD met meer dan 25%, en het adviesbureau gespecialiseerd in turnarounds, transformaties en transacties spreekt de verwachting uit dat deze groei zich “onverminderd doorzet”.
“De vraag naar onze diensten lijkt alleen maar toe te nemen”, vertelt Klaas Wagenaar. “We hebben veel projecten gedaan over ons hele portfolio, maar met name de digitale transformatieprojecten die we in 2019 gestart zijn, en strategisch van belang zijn voor onze klanten, hebben dit jaar voor de extra stevige groei gezorgd.”
Deze digitale transformaties worden begeleid vanuit BOLD.digital, de tak van BOLD die bedrijven helpt met de digitalisering, middels het up-to-standard brengen van de IT-architectuur en het toepassen van nieuwe technologieën, ondersteund door BOLD.lab met innovatieve concepten, zoals data analytics, social listening en artificial intelligence.
“We hebben een klant geholpen bij het opzetten van een digitaal platform voor een B2B-netwerk van 50.000 klanten in 20 landen, in combinatie met social listening van consumenten (B2B2C) voor onder andere sentimentsanalyse door middel van AI en machine learning”, vertelt Wagenaar.
“Bij een andere klant hebben we met IBM Watson- en KNIME-technologie master data management ‘nieuwe stijl’ gerealiseerd. Dit behelsde een complexe datamigratie van een tiental sterk verouderde systemen/databases uit verschillende landen naar een SAP S4/HANA-omgeving ondersteund, waarbij onder meer gebruik is gemaakt van machine learning en Watson language translator.”
Leading by doing
In al dit soort projecten onderscheidt BOLD zich volgens Wagenaar met zijn motto ‘leading by doing’: “Deze woorden onderstrepen dat we niet alleen samen met klanten innovatieve ideeën genereren en plannen uitwerken, maar ook zorgen voor naadloze executie. Dat maakt ons uniek.”
Wagenaar denkt bovendien dat de diensten van BOLD júist nu van extra grote waarde zijn voor klanten: “We staan onze klanten bij op het gebied van drie t’s: turnarounds, transformations en transactions. Bedrijven blijken in deze tijd van crisis bepaald niet stil te zitten op deze drie t’s. Ze herstructureren en transformeren op hoog tempo om te anticiperen op de verandering.”
Op al deze gebieden wist BOLD dan ook groei te realiseren, en voor de komende maanden zijn de verwachtingen vaak zelfs nog positiever. “De groei op het gebied van turnarounds neemt momenteel toe met de eerste Covid-19 dossiers in de leisure- en reisbranche en de horeca. We verwachten met name in het vierde kwartaal en begin volgend jaar een grote toename van probleemdossiers.”
“De vraag is en blijft groter dan we met het huidige team van ruim 40 professionals aankunnen.”
“Qua transformaties zien we veel vraag naar performance-verbeteringsprojecten en programma, change en agile deskundigheid voor digitale transformatieprogramma’s”, vervolgt Wagenaar. “Digitalisering zal sterk groeien als gevolg van de turnarounds en transformaties die bedrijven nu moeten inzetten om deze crisis te kunnen overleven en er sterker uit te komen.”
Zelfs op het gebied van fusies en overnames, een markt die de afgelopen maanden flinke klappen kreeg, gaat het goed. “Het aantal transacties is sterk gestegen en we blijven ook nu nog steeds veel vraag krijgen voor M&A- en financial due diligence-projecten vanuit met name private equity, maar er zijn ook middelgrote ondernemingen die nu acquisitief willen groeien en hun kansen zien.”
Ook BOLD.interim, dat zich richt op plaatsingen van CEO’s, CFO’s, CIO’s, business controllers en IT-specialisten, blijft doorgroeien. “We zien een onverminderde vraag om met name de crisis met – al dan niet tijdelijke – deskundigheid het hoofd te kunnen bieden.”
De energie spat eraf
Al met al kan het bestaande team van BOLD de enorme vraag niet meer bijbenen. “De vraag is en blijft groter dan we met het huidige team van ruim 40 professionals aankunnen”, geeft Wagenaar aan.
Daarom wil BOLD zijn team versterken. “We zijn per direct op zoek naar ruim 20 ondernemende professionals, die net als wij niet bang zijn voor een bold move! Die samen met het bestaande team bedrijven willen helpen relevant en succesvol te zijn én te blijven. Ten tijde van crisis, ten tijde van verandering en ten tijde van fusies en overnames.”
Uiteraard hopen ze ook bij BOLD, net als iedereen, dat de coronacrisis snel voorbij is, maar ook in deze zware tijd is het volgens Wagenaar goed om positieve ontwikkelingen te blijven delen: “BOLD is on the move. Aan alle kanten. We willen dat niet onder stoelen of banken steken want de energie bij het hele team spat ervan af.”