Dicht bij het vuur: Hoe BOLD zich onderscheidt als consultancywerkgever

01 februari 2021 Consultancy.nl

Het snelgroeiende BOLD adviseert opdrachtgevers op het gebied van de drie T’s: transacties, transities en turnarounds. Hoe is het om voor de boutique te werken? Partner Martijn Hulshof vertelt hoe BOLD zich als werkgever onderscheidt van andere adviesbureaus.

Met ruim dertig adviseurs kan het in 2013 opgerichte BOLD worden bestempeld als een relatief bescheiden speler in het advieslandschap. Alleen in grootte dan, want zoals de naam al duidelijk maakt zijn ze bij BOLD nooit bang om het voortouw te nemen. Dit wordt ook verwoord in het motto ‘Leading by Doing’, waarmee de boutique al zijn projecten aanvliegt.

Deze combinatie van klein in formaat maar groot in ambitie is volgens Martijn Hulshof één van de dingen die BOLD een aantrekkelijke werkgever maakt voor ondernemende talenten.

Dicht bij het vuur: Hoe BOLD zich onderscheidt als consultancywerkgever“Waar starters bij de grote spelers vooral achter hun bureau zitten om spreadsheets te crunchen, ga je bij ons al snel mee naar de klant”, vertelt Hulshof, die vanuit zijn partnerrol verantwoordelijk is voor het aantrekken van nieuw talent. “Dit komt deels doordat we met een kleiner team werken, maar ook omdat we ons niet alleen richten op analyse en advies: we houden ons ook nadrukkelijk bezig met de executie.”

Daarbij werkt BOLD bovendien direct samen met de boardroom. “We zitten dicht bij het vuur. We doen hoogwaardige klussen waarmee we intensief in contact staan met de allerhoogste beslissers.”

Drie T’s, één team

Voor ieder van de T’s beschikt BOLD over een aparte praktijk, maar dan betekent niet dat de professionals van het bureau zich beperken tot één van deze drie vakgebieden. “De mensen die binnen de Transaction-praktijk werken aan due diligence-trajecten brengen hun financiële expertise bijvoorbeeld ook in binnen onze turnaround- en transformatieopdrachten.”

“Je werkt nauw samen met ervaren collega’s om zo breder, sterker en simpelweg beter te worden.”

Ook het carrièrepad dat mensen doorlopen is bij BOLD anders dan bij de grote kantoren, legt Hulshof uit: “Bij ons heb je niet de welbekende corporate ladder, waarbij je de vaste jaarlijkse stappen doorloopt om zo het vooraf uitgestippelde pad te bewandelen en steeds een stapje te klimmen in de hiërarchie. Bij ons ligt de nadruk meer op de persoonlijke en professionele ontwikkeling. Niet zozeer op de functietitel, maar op de inhoudelijke verantwoordelijkheden.”

Daarbij vindt het leren vooral plaats in de praktijk. “Je werkt nauw samen met ervaren collega’s om zo breder, sterker en simpelweg beter te worden.”

Tot slot nogmaals het ondernemerschap. Adviesbureaus hebben het allemaal over hun steile leercurve, hechte cultuur en ontwikkelmogelijkheden – en al die elementen zijn ook zeker heel belangrijk – maar uiteindelijk is het “natuurlijk ook prettig dat je bij BOLD echt kan ondernemen”, legt Hulshof uit.

“Je als eigen ondernemer aansluiten bij BOLD geeft je alle voordelen van het eigen ondernemer zijn in combinatie met het werken voor een bedrijf waar je samen met collega’s verantwoordelijk bent voor de verdere uitbouw en versterking van het merk BOLD.”