Stern kiest Merkle voor implementatie van B2C martech-platform
Autoconcern Stern heeft na een selectietraject Merkle geselecteerd als implementatiepartner voor Selligent Marketing Cloud.
Met een netwerk van 75 vestigingen is Stern een van de grootste autodealers van ons land. Het bedrijf mag zich de dealer noemen van tal van toonaangevende automerken waaronder Mercedes-Benz, Renault, Nissan, Ford, Volvo, Land Rover, Kia en Opel. Ook is het bedrijf actief in de leasing, verhuur, verzekering en financiering van auto’s en bedrijfswagens.
Afgelopen jaar heeft Stern, als eerste stap in de meerjarige digitale transformatie van de commerciële bedrijfsvoering, alle dealerbedrijven geïntegreerd in één merk met één mobiliteitsplatform. Hiermee speelt het bedrijf in op de veranderende wensen van de consument, met als uitgangspunt om één klantervaring te bieden.
Met de implementatie van Selligent Marketing Cloud zet Stern de volgende stap in de verdere digitalisering van de sales- en marketingfunctie. Met dit systeem kan het autoconcern het contact met consumenten (B2C) ultrapersoonlijk maken en een relevante ‘customer experience’ bieden langs de verschillende kanalen, devices en proposities.
Selligent Marketing Cloud helpt marketers met het bouwen van ‘profielen’ van (potentiële) klanten, waarmee gezorgd kan worden dat de juiste communicatie wordt verstuurd via het juiste kanaal op het juiste moment. De software draait op slimme rekenmodellen en maakt gebruik van kunstmatige intelligentie.
Voor de implementatie kiest Stern voor Merkle, een van de bekendere partners van Selligent – Merkle is in sinds 2010 partner van het marketing automation platform in Nederland en internationaal is het bureau al langer onderdeel van het partnerecosysteem.
“We zijn trots dat Stern voor ons heeft gekozen”, aldus Just Greve, Sales & Alliance Lead bij Merkle. “Als ervaren Selligent-partner hebben we de kennis en knowhow in huis om te helpen alles uit het platform te halen en slimme campagnes in te richten om een totale customer experience te creëren.”
Het betreft een uitbreiding van een bestaande samenwerking. Merkle is al jaren een van de huisadviseurs van Stern op het gebied van digital marketing en analytics.
René Bouwmeester, Marketing Director van Stern, hierover: “Merkle heeft zich de afgelopen periode sterk geprofileerd als strategische partner. Overtuigd zijn wij door de brede automotive-ervaring, technologische kennis en praktische aanpak. Wij hebben veel vertrouwen in de combinatie met Selligent en kijken uit naar onze samenwerking.”