Nikkie de Bruijn leidt Customer Excellence-tak van Kirkman Company
Consultancybureau Kirkman Company heeft een nieuwe Principal consultant toegevoegd aan het team: Nikkie de Bruijn.
Nikkie de Bruijn is aan boord gehaald om leiding te geven aan de Customer Excellence-praktijk. Ze brengt meer dan vijftien jaar ervaring op het snijvlak van marketing, digital en customer experience mee naar het adviesbureau uit Baarn.
“Mijn hart gaat sneller kloppen van customer excellence”, vertelt De Bruijn, die hiervoor werkzaam was bij Essense service design als CX Lead. “In deze rol is de liefde voor het consultancyvak ontstaan.”
Voor die tijd werkte ze zo’n veertien jaar bij Rabobank in verschillende (management)rollen met customer excellence als rode draad.
Bij de grootbank werkte ze in de lijn, onder meer als Manager Business Change & Customer Care en Manager Customer Experience, en was ze betrokken bij strategische transformaties waarbij het verbeteren van de klantgerichtheid centraal stonden. Ook heeft ze zelf met “de poten in de klei gestaan”.
De Bruijn kijkt uit naar haar nieuwe uitdaging bij Kirkman Company. “Het verder uitbouwen en doorontwikkelen van de praktijk is voor mij een geweldige opdracht waar ik mijn kennis en ervaring in kwijt kan.”
Op de vraag wat haar aantrekt aan het adviesbureau, wijst ze op drie thema’s. Allereerst is het bureau volgens haar in staat om customer excellence op een holistisch niveau aan te pakken. “Het vakgebied is steeds minder een los onderdeel binnen een organisatie… het gaat allang niet meer over alleen klantreizen inzichtelijk krijgen en verbeteren, maar juist over grotere vraagstukken die bij transformaties aan bod komen.”
Kirkman Company heeft verder als slogan ‘Wij transformeren organisaties’, en het bureau doet dit met een breed scala aan organisatie- en transformatiediensten. Hier hoort ook verandermanagement bij, veelal een ondergeschoven kindje tijdens een transitie, legt ze uit: “De kennis en kunde op gebied van verandermanagement, waarbij boven en onderstroom hand in hand gaan, zijn essentieel om bedrijven in hun klantgerichte transformatie te begeleiden.”
Als laatste reden geeft De Bruijn aan: “Ik vind het mooi om te zien dat Kirkman Company echt impact wil maken, zowel bij bedrijven als ook maatschappelijk.”
Inmiddels zitten haar eerste werkweken erop. Ze besluit: “De tijd is voorbij gevlogen. De employee experience is top [‘dank daarvoor Roy Klaassen!’], ik heb een heel warm welkom mogen ervaren!”