DirectResearch neemt branchegenoot Team Vier over
Twee maanden na Dynamic Concepts Consultancy, heeft ME Research Group Team Vier overgenomen, een marktonderzoeksbureau uit Amsterdam.
“Met de overname van Team Vier versterken we onze marktpositie en kunnen we onze dienstverlening nog verder optimaliseren”, geven Edgar de Beule en Hesam Fahimi, oprichters van het in Eindhoven gevestigde ME Research Group, aan.
Het duo richtte het bedrijf op in 2007 en onder de vleugels van de oprichters is het bureau uitgegroeid tot een van de grotere full service marktonderzoeksbureaus van ons land. ME Research Group is het moederbedrijf van Markteffect (circa 100 medewerkers) en DirectResearch (circa 20 werknemers), en daar komen nu zo’n twintig professionals van Team Vier bij.
Team Vier werd opgericht in 1983 en richt zich op kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethodes. Tot de klantenkring van het bureau behoren partijen als Achmea, AutoScout24, Bunq, DPA, Gemeente Amstelveen, Hallmark, PostNL, Rabobank, Sanoma en Westland.
Als onderdeel van de integratie, zal het bedrijf zijn krachten gaan bundelen met DirectResearch, dat door ME Research Group in maart van vorig jaar werd overgenomen. Alle collega’s van Team Vier verhuizen binnenkort naar de Herengracht in Amsterdam, waar DirectResearch gevestigd is. Eén van de twee directeuren van Team Vier, Remco Frerichs, stapt uit het bedrijf.
Jeannetta Berghahn maakt wel de overstap naar de nieuwe eigenaar en blijft aan als commercieel directeur. Berghahn over de stap: “Ik ben ongelooflijk blij dat we, onder de vlag van Team Vier en met rugdekking van de ME Research Group, kunnen blijven doen wat we leuk vinden, namelijk onze klanten zo goed mogelijk bedienen en adviseren op basis van kwalitatief hoogwaardig marktonderzoek.”
“Team Vier heeft een uitstekende reputatie in de markt. We kijken uit naar de samenwerking”, sluiten De Beule en Fahimi af.